.

Sălaşu de Sus: Soluţii pentru reducerea costurilor cu energia

Costurile tot mai ridicate cu energia electrică a determinat administraţiile locale să recurgă la metode prin care cheltuielile cu iluminatul public să scadă, fără ca oamenii să fie afectaţi. Una dintre soluţii se referă la modernizarea acestui serviciu public prin schimbarea corpurilor de iluminat existente, cu unele noi, cu un consum redus de electricitate, mult mai bune însă din punct de vedere al luminii furnizate.

Un exemplu în acest sens am regăsit în comuna Sălaşu de Sus, unde primăria are în program modernizarea iluminatului public cu ajutorul fondurilor nerambursabile oferite de Administraţia Fondului de Mediu.

„Depunem, în aceste zile, şi un proiect de finanţare pentru eficientizare energetică la căminele din Ohaba de Sub Piatră şi Zăvoi. Am mai întocmit şi depus un proiect pentru finanţarea construirii unei staţii de încărcat electrice în Nucşoara, ce va fi amplasată în apropiere de căminul cultural. Aşteptăm să se mai dechisă şi alte axe de finanţare, deoarece avem proiecte pregătite pentru mai multe obiective de interes de pe raza comunei”, a declarat primarul comunei Sălaşu de Sus, Ioan Vlad.

În ceea ce priveşte seceta din acest an, lipsa ploilor a afectat culturile de porumb, păşunile şi fâneţele. Din fericire, precipitaţiile nu au produs distrugeri pe raza comunei, iar oamenii îşi mai doresc să mai plouă cel puţin câteva zile pentru a se putea reface măcar o parte din rezerva de apă din sol.

„Este încă secetă mare. Chiar dacă au mai căzut câteva precipitaţii, mai trebuie ploaie. Cele mai mari probleme le-au avut culturile de porumb, păşunile şi fâneţele. De asemenea, au avut de suferit culturile înfiinţate de lucernă, de trifoi şi ghizdei. Se cosea şi de câte patru ori pe an, acum abia dacă s-a reuşit a doua coasă, cu chiu, cu vai. A fost o producţie slabă”, a arătat edilul local.

În aceste zile, oamenii au început să depună la primărie solicitări pentru evaluarea pagubelor produse de secetă, iar administraţia locală a întocmit şi transmis rapoartele necesare către autorităţile în drept. Documentele necesare şi procedura pentru depunerea solicitărilor sunt publicate pe pagina de internet a primăriei, astfel ca oamenii să fie informaţi. Comisia de evaluare este formată din reprezentanţi ai Prefecturii, Primăriei, Direcţiei Agricole Judeţene şi APIA.

Partajează această știre

Lasă un răspuns

Noutăți
Mica Publicitate