.

Patrimoniul cultural și tradițiile comunei Bistra sunt prioritare pentru administrația publică locală

În anul 2010, la inițiativa primarului comunei Bistra, Traian Gligor, s-a înființat Centrul de Conservare și Promovare a Patrimoniului Cultural Tradițional.

Obiectivele principale ale acestuia sunt: realizarea unui cadru instituţional cu suport tehnic modern pentru susţinerea activităţilor de identificare şi promovare a patrimoniului cultural local, creşterea gradului de atractivitate al comunei prin punerea în valoare a potenţialului cultural şi turistic local și promovarea tradiţiilor locale, a creatorilor locali şi atelierelor, ca locuri de atracţie turistică din comună.

De la înființare și până în prezent, copiii și tinerii care activează în cadrul acestui centru au făcut cunoscute tradițiile comunei și ale zonei Munților Apuseni la evenimente organizate în diverse zone ale României.

,,Sunt bucuros că membrii acestui centru reprezintă cu cinste comuna la evenimente culturale, zile ale orașelor, comunelor, festivaluri unde sunt invitați și promovează tradițiile noastre. Îi mulțumesc instructorului coregraf Oana Joldeș care se ocupă de partea artistică, de dansuri. De curând a fost activată pe lângă dans popular și dans popular stilizat și partea de inițiere canto popular și instrumente, iar copiii au participat deja la spectacole în comuna Bistra și împrejurimi. Aici ei sunt formați de cunoscutul artist și taragostist Alin Joldeș. Avem grup de fluierași, grup vocal fete. Tradițiile sunt importante, sunt o parte a identității noastre culturale, ca nație, și nu trebuie lăsate să se piardă. Un popor fără tradiții este un popor fără viitor”, spune Traian Gligor, primarul comunei Bistra.

Tot în cadrul acestui centru cultural a fost activat și Corul Mixt din comuna Bistra, iar cunoscutul obicei de Paști ,,Prăgşorul”, vechi de aproape 270 de ani, a fost înscris în premieră la Festivalul ,,Cultură pentru Cultură”, organizat de Consiliul Județean Alba, unde a câștigat locul 1, dar şi la OSIM, pentru a fi protejat ca marcă, iar Primăria şi Consiliul Local finanțează o parte din acest obicei.

Partajează această știre

Lasă un răspuns

Noutăți
Mica Publicitate