.

Minivacanță cu mii de apeluri la 112,  preluate de operatorii STS ai Serviciului de urgență

În perioada 1 – 6 mai a.c.,la nivel național, operatorii STS au preluat și procesat 159.660 de apeluri primite la numărul de urgență 112. Din totalul acestora, 59,11% (94.383) au reprezentat cazuri de urgențăși au fost transferate către agențiile specializate de intervenție: Ambulanță, ISU-SMURD, Poliție, Jandarmerie sau Salvamont.

În noaptea de Înviere, în intervalul orar 22:00 – 06:00, la 112 s-au primit 4.083 de apeluri care au semnalat urgențe ale cetățenilor. Cele mai multeau fost cazuri medicale (1.390 apeluri, dintre care 246 au reprezentat situații de persoane inconștiente) și incidente de ordine publică (236 apeluri). Operatorii STS au preluat de la apelanți datele necesare identificării urgenței, au realizat localizarea evenimentelor și au alertat cu rapiditate agențiile ce au competență în soluționarea acestor tipuri de urgențe.

În minivacanța de 1 Mai și Paște, cea mai încărcată zi la 112 a fost ziua de luni, 06 mai 2024, când operatorii STS au preluat 27.983 de apeluri.

Statistica tipurilor de urgențe preluate la 112, în perioada 1-6 mai 2024:

 

Tipul urgenței

Statistică
Numărul de apeluri Procentul raportat la totalul apelurilor
Urgențe medicale 38.760 41,07%
Violență 6.520 6,91%
Deranjarea ordinii și liniștii publice 1.940 2,06%
Evenimente rutiere 1.930 2,04%
Intoxicații 1.144 1,12%
Incendii 1.009 1,07%
Incidente montane 54 0,06%

 

Totodată, în perioada de referință, la 112 au fost 21de apeluri de tip eCallefectuate automat de la bordul unor mașini implicate în evenimente rutiere. Reamintim că, în cazul producerii unui accident rutier, sistemele de comunicații eCall instalate pe autoturismele de generație nouă sună automat la 112 și transmit informațiile utile pentru intervențiaechipajelor de salvare.

***

În această perioadă, la nivelul Serviciului de Telecomunicații Speciale au fost adaptate permanent fluxurile de lucru între operatorii STS și dispecerii agențiilor de intervenție și s-a asigurat suplimentarea, după caz, a numărului de operatori, în intervalele orare cu aflux de apeluri.

Informații utile privind apelarea numărului unic pot fi consultate accesând pagina: https://www.sts.ro/ro/intrebari-frecvente-112.

Biroul de Presă al STS

Partajează această știre

Lasă un răspuns

Noutăți
Mica Publicitate