A intrat în vigoare noul mers al trenurilor 2023-2024

Din data de duminică, 10 decembrie a intrat în vigoare noul mers al trenurilor 2023-2024. Acesta va fi valabil până la 14 decembrie 2024.  

În noul plan de Mers al Trenurilor 2023-2024 vor circula zilnic în medie 1100 trenuri operate de CFR Călători.

Mai multe trenuri au programul modificat. Sunt și câteva trenuri care trec prin județul Alba.

A intrat în vigoare noul mers al trenurilor 2023-2024

Vezi în tabelul de mai jos cum se va circula pe mai multe linii, până în 14 decembrie 2024.

Rute europene modificate de CFR Călători

În condițiile demarării lucrărilor de „Electrificare și reabilitare a liniei de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor” CFR Călători a planificat trenuri pe rute modificate, astfel:

  • Trenul internațional IR 75 „Claudiopolis”, va circula în relația Budapesta Keleti – Cluj Napoca, având ramură trenul IR 76 în relația Simeria – Brașov;
  • Trenul internațional IR 74 „Claudiopolis”, va circula în relația Cluj Napoca – Budapesta Keleti, având ramură trenul IR 77 în relația Brașov – Simeria;
  • Trenul internațional IR 346 „Dacia” în relația București Nord – Viena Hbf, va avea ramură trenul IR 404 în relația Cluj Napoca – Simeria;
  • Trenul internațional IR 347 „Dacia” în relația Viena Hbf – București Nord, va avea ramură trenul  IR 405 în relația Simeria – Cluj Napoca;
  • Trenul internațional IR 366 „Harghita” Brașov – Budapesta Keleti, va circula pe ruta  Brașov – Deda – Jibou – Carei –  Valea Lui Mihai;
  • Trenul internațional IR 367 „Harghita” Budapesta Keleti – Brașov, va circula pe ruta  Valea Lui Mihai – Carei – Jibou – Deda –  Brașov;
  • Trenul internațional IR 406 „Corona” Brasov – Budapesta Keleti, va circula pe ruta  Brașov – Deda – Jibou – Carei –  Valea Lui Mihai;
  • Trenul internațional IR 407 „Corona” Budapesta Keleti – Brașov, va circula pe ruta  Valea Lui Mihai – Carei – Jibou – Deda –  Brașov;
  • Trenul internațional IR 686 „Someș” Viena – Baia Mare, va avea ramură trenul IR 1842 în relația Valea lui Mihai – Oradea;
  • Trenul internațional IR 687 „Someș” Baia Mare – Viena, va avea ramură trenul IR 1841 în relația Oradea – Valea lui Mihai;

Trenuri de noapte către București și litoral din Oradea, Cluj și Satu Mare

Orașele Oradea, Cluj Napoca și Satu Mare vor avea în continuare legătură feroviară pe timp de noapte cu Bucureștiul, respectiv litoralul românesc, prin introducerea unor trenuri/noi ramuri la trenurile IR 78, IR 79, IR 472, IR 1641, IR 1642 și anume prin prelungirea trenurilor IR 1641, IR 1642  la și de la Satu Mare și IR 1920, IR 1922 la și de la Oradea, astfel:

  • Trenul internațional IR 78 „Muntenia” București Nord – Budapesta Keleti, va avea ramură trenul IR 1741 în relația Arad – Oradea;
  • Trenul internațional IR 79 „Muntenia” Budapesta Keleti – București Nord, va avea ramură trenul IR 1744 în relația Oradea – Arad;
  • Trenurile sezoniere IR 1920 și IR 1922 vor circula pe relația Constanța – București Nord – Arad – Oradea și retur;
  • Trenurile IR 1641 și IR 1642 vor circula pe relația  București Nord – Baia Mare – Satu Mare și retur și vor avea ramuri trenurile IR 1643 și IR 1644 în relația Brașov – Sighișoara – Cluj Napoca și retur, ramuri R 4112 și R 4116 în relația Beclean pe Someș – Sighetu Marmației și retur, ramuri R 4008 și R 4007 în relația Sărățel – Bistrița Nord și retur.

În sezonul estival între principalele orașe din țară și litoral se asigură legătura cu trenuri directe, cu mențiunea că pe distanța Constanța – Mangalia și retur trenurile circulă în regim de tren Regio și la tarifele aferente acestui rang de tren.

Trenurile intercity, modernizate. Ce dotări au vagoanele

Compunerea trenurilor IC este asigurată cu un număr de peste 40 vagoane de călători (vagoane clasa I, vagoane clasa a II-a și vagoane clasa a II-a cu spațiu destinat serviciului de alimentație publică).

Toate vagoanele sunt modernizate și sunt dotate la nivelul standardelor actuale, cu instalație de climatizare, toalete ecologice, uși de acces și intermediare semiautomate, prize electrice pentru încărcare telefon mobil sau laptop, instalație de sonorizare, afisaj digital, rastel pentru bagaje voluminoase în fiecare capat al salonului.

În aceste trenuri, călătorii beneficiază de internet în regim wi-fi, vagoanele având montat echipamentul adecvat și sunt apte pentru circulație cu viteza maximă de 160 km/h și chiar 200 km/h unele dintre ele.

Cum să cumperi bilet sau abonament online

CFR Călători pune la dispoziție o gamă diversă de oferte comerciale (ex. abonamente, card TrenPlus, dus-întors, anticipație, etc) care facilitează mobilitatea cetățenilor spre destinațiile interne dorite.

Distribuția de bilete se asigură prin următoarele canale: online, staţii şi agenţii de voiaj CFR Călători, automate de vânzare în gări și distribuitori autorizați cu care sunt încheiate parteneriate pentru vânzarea de bilete.

CFR Călători facilitează achiziționarea ușoară și rapidă a biletelor de tren în trafic intern prin aplicația mobilă “CFR Călători bilete online” disponibilă în Google Play, App Store și Huawei AppGallery.

Achiziția online de bilete în trafic intern se poate face pentru orice tip de tren până la ora de plecare a trenului din stația de îmbarcare.
Personalul de tren este dotat cu dispozitive POS ce permit emiterea legitimațiilor de călătorie (și plata cu card contactless), rezervarea automată a locurilor, scanarea legitimațiilor, validarea biletelor online și a titlurilor metropolitane. /www.alba24.ro

Partajează această știre

Lasă un răspuns