.

Spălat e ca nou. Cum încearcă PNL să păcălească hunedorenii

Anul trecut am aflat că pe piața media din județul Hunedoara va apărea o nouă publicație on-line. Chiar dacă asta înseamnă concurență directă, ne-am bucurat, pentru că, în ultima vreme, jurnalismul a avut de suferit la noi în județ prin dispariția unor publicații. Dacă această meserie este făcută cu onestitate față de cititori, competiția este sănătoasă pentru că toată lumea are de câștigat: oamenii – pentru că se pot informa corect, iar noi, jurnaliștii, pentru că ne consolidăm credibilitatea. Numai că, lucrurile au luat o întorsătură ciudată.

Nu e nouă! E veche și e politizată

Ceea ce auzisem noi era, de fapt, pe jumătate adevărat. Da, avea să apară o publicație nouă (cu nouă în coadă), însă realitatea bate orice așteptări. Site-ul care se prezintă ca fiind unul de știri este o bucățică din pachetul grafic electoral utilizat de PNL în alegerile locale din 2020. Atunci, Hunedoara Nouă era un slogan electoral (foto 1). Cum ar putea fi astăzi o sursă credibilă și echidistantă de informare?

Să fim bine înțeleși: e problema PNL dacă și-a propus să-și facă propria ogradă cu știri laudative și atacuri față de adversari, dar să fim onești, asta nu este jurnalism. Cei care trudim onorând această profesie cu anii pe care i-am dedicat scopului nobil de a informa corect cetățenii, avem pretenția ca cititorii să știe exact cine și ce informații furnizează. Dacă doriți, în termeni vulgari, e ca la piață: cumpărătorul are dreptul să știe dacă ești producător sau samsar.

Dacă era doar asta…

Am fi zis că, în lipsă de inspirație, noul site de știri și-a legat existența de un slogan electoral și asta e. Numai că, din nou, realitatea bate așteptările. De fapt, apariția acestui site pare a fi o parte dintr-un plan amplu al PNL de a pregăti campania electorală din 2024. Să le luăm pe rând.

În 2022, mai exact în 21 februarie, Victor Heiuș  a cedat societatea  COLOR EXPRES SRL (Radio Color Orăștie) lui Ovidiu Vlad, director la Uzina Mecanica Orăștie. Prin aceiași hotărâre, Ovidiu Marian Boldor (foto 2) a fost numit Administrator al societății.

 Ovidiu Marian Boldor este președintele organizației de tineret a PNL, la nivelul județului Hunedoara și consilier la Cabinetul parlamentar al deputatului PNL Vetuța Stănescu. Devenit Administrator al societății care controlează Radio Color Orăștie, Boldor înființează în luna iulie 2022 o altă societate: OVI PUB SRL cu obiect de activitate „Activități ale agențiilor de publicitate”. În luna noiembrie, societatea își mută sediul din Bozeș la Deva, mai exact în clădirea MINVEST (unde director este Petre Lucian Gherman, PNL), la camera 25. În fine, în decembrie 2022, societatea își schimbă denumirea în PRESS PUBLIVEST SRL.

 La aceste mișcări interesante se adaugă transferul făcut relativ recent prin care, o jurnalistă din Valea Jiului a fost convinsă să își mute activitatea la Deva, fix la site-ul cu 9 în coadă. Consultant politic sau jurnalist? Amândouă deodată nu merg!

 
Trădare, dar să știe și hunedorenii

Nu ne deranjează că PNL își face organe de presă, dar credem că, onest față de publicul din județul Hunedoara, ar fi să-și asume public acest fapt. Pentru că hunedorenii merită clarificări, lansăm câteva întrebări la care sperăm ca cei indicați să și răspundă:
1. Doamna Vetuța Stănescu, în lumina celor prezentate, își asumă PNL Hunedoara existența și activitatea publicației on-line Hunedoara nouă?
2. Domnule Ovidiu Marian Boldor, societatea pe care o controlați PRESS PUBLIVEST SRL are vreo legătură cu publicația on-line Hunedoara nouă?

Andrei Ştefan

Partajează această știre

Lasă un răspuns

Noutăți
Mica Publicitate