Un proiect de hotărâre inițiat de primarul Lucian Ioan Rus, care aduce beneficii semnificative atât pentru persoanele fizice, cât și pentru mediul de afaceri din municipiul nostru a fost aprobat în ședința extraordinară a Consiliului Local al Municipiului Deva care a avut loc în 12 noiembrie 2024.
Persoanele fizice și cele juridice vor putea beneficia de facilități fiscale importante, prin anularea accesoriilor aferente obligațiilor bugetare principale restante, conform legislației în vigoare.

Hotărârea vizează anularea dobânzilor, penalităților și a altor accesorii pentru toate categoriile de debitori (persoane fizice și juridice, entități fără personalitate juridică, asocieri, unități administrativ-teritoriale, instituții publice, etc.), care au obligații bugetare restante la data de 31 august 2024, inclusiv. Această măsură se aplică și debitorilor aflați în insolvență, indiferent de existența unui tabel de creanțe.

Pentru a beneficia de anularea accesoriilor, contribuabilii trebuie să îndeplinească anumite condiții. Acestea le puteți găsi consultând HCL nr.307/2024, pe pagina Primăriei Municipiului Deva, la secțiunea Hotărâri de consiliu local 2024: https://www.primariadeva.ro/…/cons…/hotarari_detaliu/C82

Obligațiile bugetare restante se datorează faptului că unii contribuabili se află în imposibilitatea de a achita impozitele si taxele locale datorită lipsei resurselor financiare temporare. Contribuabilii amână astfel plata impozitelor, însă această amânare poate duce la acumularea de datorii, făcând astfel mai dificilă, achitarea la zi a impozitelor și taxelor locale.
În ceea ce privește persoanele fizice, acestea înregistrează creanțe restante la principalele categorii de impozite, respectiv: impozit clădiri, impozit teren, mijloace de transport, taxă salubrizare, amenzi contravenționale.
Aplicarea acestei hotărâri de consiliu local va duce la maximizarea încasărilor bugetare, încurajarea achitării voluntare de către contribuabilii persoane fizice și juridice a obligațiilor de plată restante la buget și sprijinirea contribuabililor aflați în dificultate.


Scopul acestei hotărâri este de a sprijini atât persoanele fizice, cât și mediul de afaceri, prin reducerea poverii fiscale, dar și de a eficientiza colectarea creanțelor bugetare, într-un context economic dificil. Măsurile adoptate vor contribui la creșterea veniturilor bugetului local și la susținerea dezvoltării economice a municipiului Deva.
Primăria Municipiului Deva își reafirmă angajamentul de a sprijini dezvoltarea economică locală și de a crea un cadru favorabil atât pentru cetățeni, cât și pentru mediul de afaceri, prin măsuri fiscale adaptate realităților economice actuale.
Contribuabilii interesați să beneficieze de aceste facilități fiscale sunt invitați să se adreseze Direcției Impozite și Taxe Locale Deva pentru detalii suplimentare.
Compartimentul de presă al Primăriei Municipiului Deva