.

În prim plan: îmbunătăţirea competenţelor lingvistice de limbă engleză

Cluburile de engleză intitulate Prepare Yourself for the FCE şi Prepare Yourself for the CAE – după cum ne spunea prof. iniţiator Cristina KALLAI (foto) – şi care îşi desfăşoară activitatea  săptămânal la Colegiul Economic „Emanuil Gojdu” (director prof. Anişor PÂRVU), au ca scop îmbunătăţirea competenţelor lingvistice de limba engleză a elevilor, precum şi dezvoltarea competenţelor de care aceştia au nevoie în cadrul sau în afara orelor de curs.

Examenele în limba engleză care se dau în urma unor programări, de obicei în centre universitare, au ca rezultat o diplomă internaţională, care este recunoscută de multe instituţii şi angajatori, precum şi de Ministerul Educaţiei din România.

Având în vedere recunoaşterea examenelor de către Ministerul Educaţiei structurate pe nivelurile CECRL, pregătirea pentru acestea este pe deplin compatibilă cu programa şcolară.

Promovarea examenelor Cambridge facilitează posibilitatea recunoaşterii diplomelor cu caracter internaţional. Elevii absolvenţi ai studiilor liceale pot opta pentru utilizarea diplomele Cambridge pentru echivalarea probelor de competenţă lingvistică, în condiţiile în care acestea sunt pe deplin compatibile cu programa şcolară din România.

Clubul de engleză intitulat Prepare Yourself for the FCE se adresează elevilor de liceu care au cunoştinţe de nivel mediu de limba engleză, în timp ce la clubul Prepare Yourself for the CAE participă elevi de liceu cu nivel avansat de limba engleză. Fiecare oră de curs se desfăşoară online, o dată pe săptămână. Ambele cluburi reunesc elevi, care participă în mod regulat la cursuri de pregătire intensivă, necesare formării personalităţii şi responsabilizării în propria formare.

Cluburile de pregătire Cambridge urmăresc să ajute elevii să îşi consolideze cunoştinţele de limba engleză, să le ofere şansa de a opta pentru o mare varietate de material de pregătire şi să crească stima de sine în propriile forţe şi cunoştinţe.

La colegiul nostru – după cum a adăugat prof. Olivia FIREANDA – aceste cursuri se organizează de patru ani, ele contribuind la educarea elevilor în elaborarea unui stil personal de autoexprimare şi a unei imagini de sine pozitivă.

Elevii participanţi la cursuri ne-au împărtăşit câteva experienţe legate de examenul de pregătire Cambridge şi de aşteptările personale legate de posibilitatea de promovare a acestor examene.

Iniţial, am ales să particip la cursurile de pregătire CAE pentru a-mi îmbunătăţi vocabularul şi pentru a exersa cât mai mult limba engleză. Însă, pe parcurs, după ce doamna profesoară ne-a încurajat să ne pregătim pentru examen, mă gândesc să-l susţin şi eu. Nu ştiu cât de mult m-ar putea ajuta la facultatea pe care aş dori s-o urmez, dar mai mult ca sigur se vor ivi ocazii să fac voluntariat într-o ţară străină şi acolo 100% mă va ajuta diploma. Sper să promovez examenul în momentul în care îl voi susţine”- a declarat  Daria Dumbravă,elevă în clasa a XI-a.

Eleva Roxana Oaida, elevă în clasa a XII-a, ne-a scris: „Cel mai de preţ dar pe care-l putem face noi înşine este de a investi în noi, în educaţie. Limba engleză este cea mai folosită limbă la nivel internaţional, iar adăugarea unei diplome recunoscute la nivel internaţional la portofoliul personal nu va face decât să-ţi asigure un viitor mai promiţător. Anual, mii de elevi se pregătesc pentru a susţine acest tip de examen, iar în acest an mă număr şi eu printre ei. Ceea ce m-a determinat să particip la pregătirea pentru aceste examen sunt profesorii dedicaţi şi implicaţi, care pun suflet în ceea ce fac pentru ca reuşita noastră să devină un vis împlinit. Consider că acest examen mă poate ajuta să port o conversaţie în limba engleză, pe o gamă variată de teme, îmi oferă oportunităţi mai bune de angajare, şi poate cel mai important, are valabilitate nelimitată”.

Au consemnat Ioan Vlad, Georgeta-Ileana Cizmaş

Partajează această știre

Lasă un răspuns

Noutăți
Mica Publicitate