Certificatul de cazier judiciar pentru persoanele fizice se obține de la orice subunitate de poliție în care funcționează ghișeul pentru eliberarea certificatelor de cazier judiciar. Acesta se eliberează, de regulă, pe loc sau în cel mult 3 zile lucrătoare.
De asemenea, certificatul de cazier judiciar poate fi obținut și online de către persoanele fizice de cetățenie română, prin două mecanisme de acces.
Astfel, pentru obținerea certificatului de cazier judiciar electronic, cetățenii au la dispoziție următoarele servicii online:
– prin platforma HUB.MAI.GOV.RO (https://hub.mai.gov.ro/serviciu/), solicitanții vor completa un formular disponibil în platformă, iar pentru a li se stabili cu certitudine identitatea, se vor prezenta fizic, o singură dată, la unitățile de poliție care eliberează certificate de cazier judiciar.
– prin intermediul platformei www.ghișeul.ro, pentru utilizatorii care sunt înregistrați sau doresc să se înregistreze în platformă. Solicitarea cazierului se face urmând procedura de validare a identității electronice, folosind un card bancar înrolat 3D Secure, emis de o instituție bancară din România. În urma validării, aceștia vor fi redirecționați către platforma HUB.MAI.GOV.RO, pentru completarea online a cererii tip.
HUB-ul de servicii online al MAI a fost creat pentru a ușura interacțiunea cetățeanului cu structurile Ministerului Afacerilor Interne, urmând ca, pe această platformă, să fie integrate mai multe servicii publice oferite de instituție.
La nivelul județului Hunedoara, în perioada 1 ianuarie – 31 mai 2024, au fost eliberate 17.854 de certificate de cazier judiciar, la cele 8 ghișee din județ și 2.598 certificate de integritate comportamentală, iar la nivel național au fost eliberate, în acceași perioadă, 177.385 de certificate de cazier judiciar în format electronic, prin HUB-ul de servicii al M.A.I..