Document ”înfricoșător” de la ANAF. Fiscul va urmări veniturile realizate de persoanele fizice

ANAF a publicat unul dintre cele mai ”înfricoșătoare” documente din ultima perioadă. Este vorba de strategia pe următorii 4 ani, mecanismul prin care instituția plănuiește să-și mărească efectivele cu apropape 2000 de noi angajați, să aducă bani la buget și să reducă evaziunea fiscală, inclusiv să descopere trasee de fraudă și de mutare a profiturilor.

Acţiuni concomitente şi colaborative ale structurilor de inspecţie fiscală, antifraudă fiscală şi control venituri persoane fizice care să vizeze aspecte privind atât persoanele juridice implicate în activităţi cu caracter fraudulos, cât şi identificarea şi verificarea beneficiarilor reali ai acestor companii, cu posibilitatea urmăririi traseelor de fraudă şi de mutare a profiturilor în alte jurisdicţii.

Intensificarea acţiunilor de control în domeniul preţurilor de transfer, inclusiv prin gestionarea eficientă a informaţiilor obţinute ca urmare a utilizării instrumentelor de cooperare administrativă. 

Eficientizarea acţiunilor de executare silită destinate recuperării arieratelor fiscale.

Acţiunile ANAF se vor derula în sistem integrat vizând atât persoanele juridice, cât şi persoanele fizice care au calitatea de asociaţi, administratori până la beneficiarul real, în condiţiile legii.

Strategia ANAF 2021 – 2024   a fost pusă în dezbatere publică, iar teoretic evazioniștii nu ar trebui să doarmă liniștiți după ce documentul va deveni oficial.

Strategia ANAF pe următorii patru conține modalități noi de control pentru persoane fizice dar și pentru simplificarea serviciilor de colectare.

Digitalizarea serviciilor finanțelor publice au și ele componentă în documentul pus în consultare publică.

Un alt obiectiv este reprezentat de creșterea ponderii veniturilor colectate în PIB din perspectiva administrării fiscale cu 2,5%.

Angajații ANAF vor să devină recuperatori mai buni, iar acei bani se pare că vor veni de la persoanele fizice, de la angajați obișnuiți și de la toți ceilalți care nu fac bani din poziția de patron.

Documentul complet poate fi consultat AICI: Document ANAF

Astfel dorește „revenirea, până la finalul anului 2022, la nivelul înregistrat în anul 2019, pentru indicatorul Gradul de confomare la declarare și la plată”, se arată în document.

Angajări masive, aproximativ 2000 de oameni

„Dacă în prezent există circa 2500 de posturi vacante, peste 5 ani numărul acestora va crește la 6000, ca urmare a atingerii pragului vârstei de pensionare de către unii funcționari, scrie playtech.ro

Este evident faptul că digitalizarea va genera o reducere a numărului de posturi vacante necesare și, ținând seama că perioada de formare a unui angajat este de minim doi ani, în perioada 2021 – 2024 este necesară ocuparea prin recrutare externă a 2000 de posturi vacante”, se arată în document.

În principal, posturile noi vor viza IT, statistică, econometrie și managementul proiectelor.

Având în vedere numărul foarte mare de firme care și-au întrerupt activitatea în pandemie sau au intrat în faliment, mai ales din HoReCa, ANAF vrea să aducă bani la buget din controale la adresa persoanelor fizice. /www.alba24.ro

Partajează această știre

Lasă un răspuns