DAS Deva: Asociații de proprietari – reînnoirea atestatelor de administrator

 Direcția de Asistență Socială Deva reamintește administratorilor asociațiilor de proprietari din municipiul Deva, ale căror atestate urmează să expire în luna decembrie 2025, obligația legală de a-și reînnoi documentele în cel mai scurt timp.
✅ Atestatul este actul care dovedește calitatea de administrator de condominii și are o valabilitate de 4 ani de la data emiterii.
✔ Reînnoirea documentului se face în aceleași condiții în care acesta a fost emis.
📌 Expirarea atestatului conduce, automat, la imposibilitatea exercitării activității de administrare a condominiilor – conform legii care reglementează organizarea și funcționarea asociațiilor de proprietari.
✔ Totodată, actul normativ prevede amenzi de la 5.000 de lei la 10.000 de lei pentru desfășurarea activității de administrare a imobilelor fără îndeplinirea condițiilor legale.
🟧 Potrivit datelor centralizate de Compartimentul Asociații de Proprietari, aproape 40 de administratori de bloc trebuie să-și reînnoiască atestatele în perioada 1 decembrie 2025 – 31 decembrie 2026.
📍 Eliberarea atestatului se face pe baza unei cereri scrise, care se depune la registratura Direcției de Asistență Socială Deva (Str. I.L. Caragiale, nr. 4, etaj 1), însoțită de următoarele documente:
☑️ act de identitate
☑️ acte de stare civilă (certificat de naștere, certificat de căsătorie)
☑️ certificat de calificare profesională pentru ocupația de administrator de condominii, conform Legii nr. 196/2018
☑️ cazier judiciar, care să ateste că solicitantul nu a suferit nicio condamnare pentru infracțiuni de natură economico-financiară
☑️ cazier fiscal
☑️ adeverință medicală, eliberată de medicul de familie, din care să rezulte că solicitantul este apt din punct de vedere medical pentru a îndeplini funcția de administrator de condominii
☑️ declarație pe propria răspundere din care să rezulte cu solicitantul nu se află în cursul urmăririi penale sau al judecății pentru infracțiuni de natură economico-financiară
☑️ dovada achitării taxei speciale pentru eliberarea atestatului (110 lei în prezent, conform Hotărârii Consiliului Local nr. 379/2024 privind stabilirea impozitelor și taxelor locale, precum și a taxelor speciale pentru anul 2025).
☎ INFORMAȚII SUPLIMENTARE se pot obține la numerele de telefon 0755.878.637 și 0254.218.030 / Tasta 7 (Compartiment Asociații de Proprietari), de luni până joi – între orele 8:00-16:30 și vineri – între orele 8:00-14:00.
ℹ️ În municipiul Deva, funcționează 453 de asociații de proprietari, în care își desfășoară activitatea 81 de administratori, dintre care 23 și-au reînnoit atestatele de la începutul anului 2025.
Partajează această știre

Lasă un răspuns