În România au fost aduse un milion de mașini second-hand în ultimii doi ani, 79% dintre ele fiind mai vechi de opt ani. În acest context, sunt cerute măsuri radicale și schimbări ale regulamentului.
Parcul auto național a ajuns la peste 8,1 milioane vehicule, cu trei milioane mai multe decât acum zece ani. În ultimii doi ani, au intrat în țară un milion de mașini second-hand.
Dintre cele un milion de mașini second-hand intrate după scoaterea timbrului de mediu, 79% sunt mai vechi de opt ani și 73% sunt inferioare normei Euro 4. Șapte din zece sunt diesel, iar raportul mașini noi versus second-hand este de unu la patru.
Potrivit ACAROM, ”importul neîngrădit” de mașini second-hand vechi din ultimii doi ani a anihilat efectele de aplicare a opt ani de program Rabla.
Astfel, Asociația spune că ”este rațional ca statele de origine a rablelor să participe la înlăturarea efectelor impactului ecologic pe care acestea îl produc în țările de destinație”. Măsurile de taxare la înmatriculare pe criterii de emisii (CO2 și noxe reșapate), anulate de justiția comunitară, au ”compromis ideea de taxare auto”, mai spune asociația. Ea adaugă că importul de mașini second-hand vechi ”înseamnă aducerea în țară de surse de poluare nocive sub acoperirea formală a liberei circulații a mărfurilor”.
România este al optulea producător auto european, cu 630 de companii în industria auto şi 230.000 de angajați. Sursa:alba24.ro