Instituţia s-a pregătit pentru a-i primi pe toţi copiii pasionaţi de artă, sport, ştiinţă şi tehnică.
“Cu nemărginită bucurie i-am așteptat pe copii, să începem împreună activitățile nonformale din toate domeniile: artă, cultură, sport, tehnice, științifice”, spune directorul Palatului Copiilor Deva, prof. Rodica Pleșa (foto 1).
La numărătoarea activităților frumoase, au intrat și cele două Proiecte Erasmus+ (2020-2023), coordonator prof. dr. Mădălina Maria Udrea (foto 2), în curs de finalizare: „Enhancing intercultural understanding and communication through storytelling” al cărui coordonator a fost Italia, parteneri fiind Bulgaria, România, Spania și Turcia și „I am managing my own channel” al cărui coordonator a fost Polonia, iar parteneri: România, Spania și Turcia.
Și cum la Palatul Copiilor totul e o poveste, proiectul „Enhancing intercultural understanding and communication through storytelling” a fost binevenit în lumea noastră, a nonformalilor.
Copiii preferă poveștile. Ele creează un univers mistic și un sentiment de uimire despre lumea în care copiii fac un pas spre a descoperi mistere, spre a dobândi capacitatea de a discerne binele de rău. Povestirea este o mare oportunitate pentru copii de a câștiga empatie, admirație și acceptarea altor culturi, de a cultiva atitudini pozitive față de oameni de diferite medii, rase și religii, de a promova educația și creativitatea. Parteneriatul transnațional se adresează profesorilor și elevilor, are scopul de a îmbunătăți capacitatea de înţele- gere a mediului real prin intermediul unor perspective asupra experiențelor comune de viață, să exerseze și să consolideze limbajul și abilitățile de alfabetizare prin scenarii practice de învățare creativă, deoarece abilitățile de comunicare sunt o componentă cheie a succesului vieții.
Mobilitățile din Bulgaria, Spania și Turcia au fost deosebite, cu bogat schimb intercultural, dar mobilitatea găzduită de către România, a fost una cu totul aparte. Au fost vizitate obiective turistice, s-a făcut un tur gastronomic al zonei, iar activitățile cu tema Cărți de poveste 3D au fost derulate în colective reunite de profesori și elevi. O adevărată provocare pentru partenerii noștri străini, a fost „Șezătoarea românească”, „Confecționarea cărții 3D” și drumețiile pe cărările patriei.
Așteptăm iarna, să depănăm poveștile „la gura sobei”, să confecționăm lucrușoare cu suflet pentru suflet și să ne amintim cu drag de tot ce a fost frumos.
Au consemnat Ioan Vlad şi Georgeta-Ileana Cizmaş