.

67% dintre români nu au văzut niciodată o piesă de teatru

Românii au cheltuit anul trecut, în medie, 27 de euro de persoană pentru cultură, media europeană fiind de cinci ori mai mare, a declarat Tudorel Andrei, președintele Institutului Național de Statistică, la prezentarea Barometrului de Consum Cultural 2018.

Barometrul arată că cea mai mare parte a sumei este alocată pentru plata serviciilor TV și mai puțin pentru procurarea altor servicii culturale, potrivit Hotnews.
Potrivit acestui studiu, anul trecut 39% dintre români au mers cel puțin o dată la cinematograf, cu 6% mai mult față de 2016. De asemenea, anul trecut, 57% dintre români au mers cel puțin o dată la spectacole de muzică și divertisment, comparativ cu 43% cât a fost procentul în 2016.
În privința teatrului, românii nu stau foarte bine. Barometrul de Consum Cultural 2018 arată că anul trecut 33% dintre români au mers la o piesă de teatru, procent în scădere dacă facem comparația cu 2014 când procentul a fost de 37%. Studiul mai arată că 67% dintre români nu au văzut vreodată o piesă de teatru. Televizorul rămâne principala sursă de consum de cultură și divertisment a românilor, 92% dintre cei intervievați se uită la televizor cel puțin o dată pe săptămână, iar 79% o fac zilnic.
Românii preferă festivitățile și evenimentele în aer liber, ca de obicei. Consumul de teatru se află într-o ușoară scădere și există aici două-trei bariere identificate de noi, a afirmat Carmen Croitoru, Managerul Institutului Național pentru cercetare și Formare Culturală. Pe de o parte, infrastructura care nu mai există în aceeași măsură la nivelul urban mic, și, pe de altă parte, prețul biletelor sau calitatea spectacolelor, pe care oamenii o reclamă. Carmen Croitoru precizează că deși numărul de spectacole în perioada aniversării Centenarului Marii Uniri a crescut, numărul spectatorilor a scăzut. Românii au început să fie mai pretențioși și trebuie să fim atenți la acest lucru, a mai spus Croitoru./www.ziarulprahova.ro

Partajează această știre

Lasă un răspuns

Noutăți
Mica Publicitate