Zeci de copii din Ghelaribeneficiază de trei ateliere gratuite  în cadrul centrului “Școala după școală”

Copiii din clasele primare, de gimnaziu și cei din clasele de liceu, din zona defavorizată, cartierul Cuț, din comuna Ghelari, care sunt parte din grupul țintă al proiectului “Comunitatea Ghelari – Acceptă sprijinul nostru”, sunt așteptați să participe, în fiecare zi, după orele de curs, la alegere, la trei ateliere diferite: realizare de suveniruri, textile și croitorie sau ateliere de prelucrat metalul și lemnul, în cadrul Centrului “Școala după școală”!

De la deschiderea atelierelor și până acum copiii au realizat o mulțime de obiecte decorative, dar și obiecte utile în orice gospodărie: umerașe, mici cuiere, căsuțe pentru veverițe, rame pentru fotografii, trăistuțe, gentuțe, suporturi pentru birotică și multe altele. Mai mult, copiii sunt implicați acum în reabilitarea gardului corpului B de clădire din Ghelari, unde funcționează Centrul “Școala după școală”.

Toate cele menționate mai sus sunt acțiuni din cadrul Activității 1. Sprijin pentru creşterea accesului şi participării la educaţie, Sub-activitatea 1.1. Sprijin pentru reducerea părăsirii timpurii a şcolii prin: programe de tip zone prioritare de educaţie/ şcoală după şcoală, din cadrul proiectului “Comunitatea Ghelari – Acceptă sprijinul nostru”.  Vă reamintim că activitatea este susținută de partenerul 1 (membrul 1) al proiectului amintit, Liceul Teoretic Ghelari, și se desfășoară în clădirea internat, aparținatoare unității de învățământ (corpul B al Liceului). 

Centrul de tip “Școala după școală” cuprinde trei ateliere tehnologice și de creație: centrul-atelier tehnologic de prelucrat metalul și lemnul, centrul-atelier de croitorie-textile și centrul de creație pentru realizarea de suveniruri, iar activitatea de aici se desfășoară zilnic, după orele de curs.

Activitatea 1, care include atelierele pentru copii, este susținută, în cadrul proiectului “Comunitatea Ghelari – Acceptă sprijinul nostru” și de Sub-activitatea A7.3, de inovare socială, care presupune organizarea de excursii pentru copiii beneficiari din grupul țintă. Până acum, în cadrul proiectului am organizat trei excursii în județul Hunedoara, urmând să mai organizăm încă șapte, până la închiderea proiectului, în luna august 2020. De asemenea, copiii din grupul țintă vor beneficia, în funcție de efortul școlar făcut de aceștia (îmbunătățirea rezultatelor școlare, reducerea numărului de absențe, participarea la ateliere, dar și un comportament exemplar în comunitate) de patru excursii gratuite timp de patru zile, la București!

Ne place foarte mult aici, la ateliere spune unul dintre adolescenții beneficiari, Radu Mateiu. Cu ajutorul domnilor profesori, am construit o mulțime de lucruri. Uite, cum vedeți, acum lucrăm la plăcile de lemn pentru gard, dar avem în plan și o nouă căsuță pentru veverițe și multe altele… Le-am scris și o scrisoare de mulțumire domnilor profesori.

Dascălii spun că micii beneficiari ai activităților și-au îmbunătățit mult atenția și au învățat să fie mai meticuloși. În plus, unii dintre ei se descurcă mai bine și la școală, în urma includerii lor în proiectul “Comunitatea Ghelari – Acceptă sprijinul nostru”.

Sunt foarte importante aceste ateliere! Copiii vin din plăcere și au descoperit bucuria de a meșteri câte ceva, adecvat pentru vârsta lor și la puterile lor: obiecte folositoare – cuiere, umerașe, căsuțe de păsări… Ba am început să reparăm și gardul care împrejmuiește Centrul «Școala după școală». Au învățat să măsoare cu ruleta, cu metrul, cei mari au învățat să măsoare cu șublerul și cu micrometrul. De asemenea, au învățat să bată cuie, să înșurubeze și, supravegheați de noi, au învățat și operații mai complexe: să debiteze, să șlefuiască și multe altele”, spune profesoara-instructor after-school, Corina-Elena Truță.

Copiii au învățat foarte multe lucruri: începând de la cele mai simple lucrări de lăcătușerie și tâmplărie, până la lucrări de întreținere în gospodărie, croitorie… De fapt, noi, aici, punem în practică modulele de educație tehnologică pe care le studiază la școală”, explică profesoara-intructor after-school, Gabriela Ilieș, instructor în cadrul atelierului textile-croitorie. Până acum beneficiarii noștri au învățat cele mai simple cusături la mână, iar acum învață cele mai simple cusături la mașină. Avem trei mașini de cusut, iar copiii au confecționat fețe de pernă, pernuțe decorative, pernuțe pentru scaune, șervețele de masă, poșetuțe… Îi va ajuta mult ceea ce fac aici. Centrul Școala după școală” este școală pentru viață!”, adaugă Gabriela Ilieș.

Un proiect pentru comunitatea Ghelari

Activitățile amintite sunt doar două dintre direcțiile principale de acțiune ale proiectului „Comunitatea Ghelari – Acceptă sprijinul nostru”, a cărui implementare a început în luna august a anului 2017.

Scopul proiectului este acela de a schimba statutul de zonă marginalizată a cartierului Cuț, din comuna Ghelari, prin implementarea de măsuri care asigură  facilitarea accesului persoanelor de aici la servicii educaționale, servicii de măsuri active, de antreprenoriat, servicii sociale și de sănătate, reabilitare locuințe, servicii juridice, servicii de facilitare, mediere și voluntariat și servicii de inovare socială.

 Despre proiectul “Comunitatea Ghelari – Acceptă sprijinul nostru”

Proiectul “Comunitatea Ghelari – Acceptă sprijinul nostru”: este derulat de ASOCIAȚIA NON PROFIT L&C CONSULTING, în parteneriat cu Liceul Teoretic Ghelari, Primăria Ghelari și S.C. Project Proform S.R.L. în cadrul Programului Operaţional Capital Uman 2014-2020. Perioada de implementare a proiectului este de 36 de luni, până la jumătatea lunii august a anului 2020.

Valoarea totală a Contractului de Finanţare este de 26.473.653,25 de lei. Din această sumă valoarea eligibilă nerambursabilă este 22.450.201,22, iar valoarea eligibilă nerambursabilă din bugetul naţional este de 3.847.845,46 lei. Valoarea cofinanţării beneficiarului este de 175.606,57 lei.

   Proiectul face parte din Componenta 1 – Dezvoltare Locală Integrată (DLI 360) în comunităţile marginalizate, Axa prioritară – Incluziunea socială și combaterea sărăciei. Proiectul este finanțat de Uniunea Europeană – Fondul Social European, prin Programul Operațional Capital Uman (POCU) 2014 – 2020 Componenta 1 – Dezvoltare Locală Integrată (DLI 360) în comunităţile marginalizate, Axa prioritară – Incluziunea socială și combaterea sărăciei.

Partajează această știre

Lasă un răspuns