Vălişoara: Fonduri guvernamentale suplimentare pentru administraţia locală

Asistenţa socială şi cheltuielile de funcţionare reprezintă cele două capitole bugetare principale spre care se vor îndrepta o mare parte din fondurile primite de la Guvern de Primăria comunei Vălişoara, în urma deciziei Executivului de a sprijini autorităţile locale să depăşească o parte din greutăţile financiare cu care se confruntă.

Potrivit primarului Camelia Bedea, finanţarea suplimentară alocată din Fondul de rezervă al Guvernului are o valoare de 180.000 de lei, bani care vor acoperi şi capitolele din bugetul local în care exista nevoie de sume pentru derularea unor lucrări. Este vorba despre fonduri alocate pentru întreţinerea drumurilor, pentru plata energiei electrice sau pentru încălzire.

„Primăria Vălişoara are alocată o sumă de 180 de milioane de lei. Sunt fonduri care ne vor ajuta să echilibrăm anumite capitole bugetare, dar şi să ne achităm de obligaţiile ce ţin de asistenţa socială sau de plata unor lucrări de infrastructură. Vine sezonul rece, iar cheltuielile vor fi mai mari, comparativ cu lunile trecute, aşa că trebuie să fim pregătiţi pentru perioada de iarnă”, a explicat primarul Camelia Bedea.

Pe agenda administraţiei locale este înscrisă şi asigurarea cofinanţării pentru proiectele depuse prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR) sau prin Programul Naţional „Anghel Saligny”. Deocamdată, proiectele declarate câştigătoare nu au ajuns la faza de implementare, aşa că nu va fi nevoie de sumele prevăzute sub forma cofinanţării locale. Dar, cele mai probabil, anul viittor va începe derularea efectivă a unora dintre proiecte, iar în acest caz autoritatea locală va trebui să aibă puşi de-o parte banii necesari.

Reamintim că Guvernul a alocat primăriilor din ţară o sumă de 726 mili­oane lei, din Fondul de rezervă, pen­tru cofinanţarea unor proiecte şi pentru acoperirea cheltuielilor de funcţionare, de la salarii până la iluminat sau asigurarea încălzirii. Judeţul Hunedoara se numără printre cele cinci din ţară care au beneficiat de fonduri importante.

Conform notei de fun­da­men­tare care a însoţit actul normativ, în acest an administraţiile locale s-au confruntat cu o lipsă acută de resurse finan­cia­re. Printre elementele care au contribuit la această situaţie de înscriu pandemia de coronavirus, războiul din Ucraina şi creşterea accelerată a preţurilor la materiale. Prin urmare, autorităţile locale s-au văzut în situaţia de a înregistra restanţe la plata utilităţilor sau a cheltuielilor de asistenţă socială.

Partajează această știre

Lasă un răspuns