Lucrările de modernizare a infrastructurii feroviare pe tronsonul de cale ferată Gurasa – Simeria avansează, specialiştii companiei de căi ferate apreciind că la finalul acestora trenurile vor putea circula pe acest segment cu viteze de 160 de km/h.
“Lucrările de modernizare pe trei șantiere de pe tronsonul Gurasada-Simeria înregistrează procente de execuție cuprinse între 80% și 89,8%, între Km 614 – Bârzava – Ilteu și Gurasada – Simeria, iar de la Ilteu la Gurasada unde, din lungimea totală de 22 km, 15,2 km reprezintă varianta nouă de traseu, cu două tuneluri și o polată, avem un procent mai scăzut, de 66,85%”, a informat CFR.
Potrivit acesteia, din cei 141 de cale ferată dublă modernizată pe tronsonul feroviar care traversează pe toată lungimea sa Valea Mureşului, circa 77 km reprezintă traseul inițial al liniei, noile variante de traseu fiind construite de la zero pe circa 64,5 de km. Această reconfigurare a liniei va permite atingerea vitezei maxime de circulație de 160 km/h pe 89% din lungimea totală a tronsonului, 120 km/h pe 6%, iar pe 5% din lungime se va circula cu viteza de 100 km/h.
Tronsonul Km 614 – Bârzava – Ilteu – Gurasada – Simeria, cu o lungime desfășurată de nu mai puțin de 348 km de linie nouă, tranzitează judeţele Arad şi Hunedoara pe un traseu spectaculos prin lucrările de artă nou-construite, cu 61 de poduri, între care 52 sunt finalizate. Un număr de 9 poduri traversează râul Mureș.
De asemenea, clădirile de călători din stațiile de cale ferată, construite în marea lor majoritate în perioada 1910 – 1950, prind deja forma așteptatelor clădiri moderne, stadiul de execuție ajungând la 85%%, la unele obiective.
“Publicul călător se va bucura de facilități la standarde europene – scări rulante, lifturi, pasarele pietonale, peroane la liniile principale, peroane intermediare și copertine, parcări auto etc – în toate stațiile, haltele și punctele de oprire de pe întregul traseu.