Stare civilă în perioada stării de urgență pe teritoriul României

Având în vedere Decretul prezidențial nr 240/14.04.2020 privind prelungirea stării de urgență pe teritoriul României, în această perioadă, instituţiile şi autorităţile publice care, în exercitarea competenţelor prevăzute de legislaţia specifică, solicită prezentarea certificatelor de stare civilă, în original şi/sau fotocopii, sunt obligate să accepte extrase pentru uz oficial de pe actele de stare civilă transmise în format electronic de către serviciul public comunitar local de evidenţă a persoanelor sau de oficiul de stare civilă din cadrul primăriilor unităţilor administrativ-teritoriale unde nu funcţionează serviciul public comunitar local de evidenţă a persoanelor.

Pe durata stării de urgenţă, documentele primare care stau la baza înregistrării actelor de naştere şi de deces se transmit de emitenţi la serviciul public comunitar local de evidenţă a persoanelor/oficiul de stare civilă competent, prin fax sau prin intermediul mijloacelor electronice administrate de autorităţi ale statului român.

 1.Direcția Publică Comunitară Locală de Evidenţă a Persoanelor și Stare Civilă a municipiului Deva
tel: 0254/234533 

e-mail: [email protected]

 2.Serviciul Public Comunitar  Local de Evidenţă a Persoanelor municipiul Hunedoara
tel:0254/713377

e-mail [email protected]

 3.Serviciul Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor municipiul Orăştie
tel:0254/244344

e-mail: [email protected]

 4.Serviciul Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor municipiul Brad
tel:0254/610344

e-mail: [email protected]

 5.Serviciul Public Comunitar  Local de Evidenţă a Persoanelor municipiul Petroşani
tel: 0254/542620 

e-mail: [email protected]

 6.Serviciul Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor municipiul Lupeni
tel:0254/562950

e-mail: [email protected]

 7.Serviciul Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor municipiul Vulcan
tel:0254/571189

e-mail: [email protected]

 8.Serviciul Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor  oraş Călan
tel:0254/730489

e-mail: [email protected]

 9.Serviciul Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor  oraş Simeria
tel:0254/263628

e-mail: [email protected]

 10.Serviciul Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor  oraş Haţeg
tel:0254/770790

e-mail: [email protected]

 11.Serviciul Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor  oraş Aninoasa
tel:0254/512108

e-mail: [email protected]

 12.Serviciul Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor  oraş Petrila
tel:0254/550765

email: [email protected]

 13.Serviciul Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor  oraş Uricani
tel:0254/511030

e-mail: [email protected]

14.Serviciul Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor  oraş Ilia
tel:0254/282716

e-mail: [email protected]

În termen de cel mult 90 de zile de la încetarea stării de urgenţă, instituţiile, autorităţile publice şi persoanele fizice sunt obligate să efectueze demersuri pentru depunerea documentelor prevăzute mai sus în original, la serviciul public comunitar local de evidenţă a persoanelor/oficiul de stare civilă care a înregistrat actul de stare civilă.

Pe durata stării de urgenţă, termenul de declarare a decesului este de 3 zile calendaristice de la încetarea din viaţă a persoanei, iar în situaţia decesului intervenit din cauze violente, termenul de 3 zile pentru declararea decesului se calculează de la data eliberării certificatului medical constatator al decesului.

Partajează această știre

Lasă un răspuns