Un tronson din autostrada Sibiu – Pitești va intra în șantier în acest an. Este vorba despre Secțiunea 5, unde există un contract semnat cu constructorul, în valoare de 350 de milioane de euro.
Potrivit Hotnews.ro, pe Lotul 4, care va conține și un tunel-premieră pentru infrastructura rutieră din România, licitația în curs va fi încheiată cu un constructor desemnat în următoarele două săptămâni.
Lotul 1 – Sibiu – Boița – 13,17 km
„Pe Sibiu – Pitești am dat drumul la lotul 1. Acolo se și lucrează cu sincopele date de condițiile meteo”, a explicat șefa Companiei de Drumuri, Mariana Ioniță.
Constructorul, compania Porr a început șantierul în forță în lunile de primăvară și a ajuns la circa 10% progres fizic, dar care în ultimele săptămâni nu a putut lucra în ritm susținut din cauza precipitațiilor abundente din zonă.
Lotul 5 – Pitești – Curtea de Argeș – 30,35 km
„Pe lotul 5 antreprenorul s-a organizat, proiectează. Ne-a promis că tronsonează astfel încât să începem execuția mai devreme decât ne propusesem prin contract”, a spus Mariana Ioniță.
Secțiunea 5 are circa 30,35 km, începe de unde se termină actuala A1 la Pitești (Bascov) și ajunge până la Curtea de Argeș. Constructorul Astaldi a fost contractat în urmă cu o lună pe circa 356 milioane de euro, iar prima etapă este proiectarea.
Lotul 4 – Curtea de Argeș – Tigveni – 9,86 km
Pe Lotul 4, circa 9,86 km de la Curtea de Argeș la Tigveni, acolo unde va exista și un tunel de circa 1,35 km prin dealul Momâia, licitația lansată încă de anul trecut, ar trebui să se finalizeze.
Secțiunile 2 și 3 – cele mai grele, pe Valea Oltului
Cât privește secțiunile 2 și 3, considerate a fi sectoarele montane ale autostrăzii – cele mai grele, cu opt tuneluri și numeroase viaducte și poduri pe Valea Oltului – acestea sunt în stadii diferite.
„Pe Lotul 3 suntem în stare avansată cu pregătirea documentației. În luna august sperăm să avem licitația urcată pe SEAP”, a declarat Gabriel Budescu, director în cadru CNAIR pe zona de studii și investigații./www.alba24.ro