Consiliul Județean a început recepționarea parțială a drumului județean Bârsa-Moneasa.
„Astăzi suntem iar pe teren! Recepționăm parțial un tronson de drum Bârsa-Moneasa, pe unul dintre cele mai mari șantiere din județ! Ne-am ținut de cuvânt și am modernizat tot drumul de la Arad la stațiunea Moneasa. Și nu oricum, ci pe două trasee: prin Bârsa, respectiv prin Târnova-Buteni!
Tronsonul pe care îl recepționăm astăzi parțial, cu colegii de la Direcția Investiții și Patrimoniu, are lungimea de aprox. 18,5 km și face parte din drumul județean Bârsa-Moneasa. Drumul Bârsa-Sebiș-Moneasa are o lungime de 22 de kilometri, valoarea lucrărilor de modernizare fiind de 46.807.188,51 lei (TVA inclus)”, a declarat Iustin Cionca, președintele Consiliului Județean Arad.
Consiliul Județean a vrut să modernizeze și drumul de acces de la Moneasa până la limita județului Bihor. Este vorba despre un drum forestier care acum este impracticabil și leagă cele două județe. Din păcate, sistemul legislativ nu a permis Consiliului Județean construirea drumului, considerându-se că drumul aparține statului român. Iar statul român a preferat să îl lase nemodernizat, distrus, decât să permită refacerea sa de către Consiliului Județean deși, culmea, tot statul a acordat și finanțare pentru modernizarea respectivului drum de către Consiliu… O situație absurdă, dar în urma căreia accesul spre județul Bihor rămâne nemodernizat. Ca urmare, situația a fost notificată Ministerului Dezvoltării, iar constructorul a fost anunțat că porțiunea în cauză nu se mai construiește.
„Este foarte greu de explicat logica în care s-au întâmplat evenimentele. Consiliul Județean a câștigat inițial o finanțare de la stat pentru drumului Bârsa-Sebiș-Moneasa-limită de județ. La un moment dat, Romsilva ne-a dat în judecată, susținând că drumul de la Moneasa la limita județului Bihor este a statului român și nu îl putem moderniza. Ne-am judecat și am pierdut. Ne vom bate în continuare să aducem bani pentru respectivul tronson, de aprox. 4 km, dar am preferat să închidem proiectul pe traseul Bârsa-Sebiș-Moneasa și să lăsăm pe mai târziu Moneasa-limită de județ, fiindcă noi trebuie să încheiem lucrările până la o anumită dată, altfel riscăm să pierdem toată finanțarea. Deci nu abandonăm Moneasa-limită de județ, dar nu îl putem face acum”, a declarat Iustin Cionca.
În urma începerii recepționării lucrării, Consiliul Județean a stabilit în sarcina constructorului un set de măsuri de remediere până la recepția finală.