Românii pot verifica online vechimea în muncă și dacă angajatorul le-a plătit contribuția la pensii

Românii pot afla acum rapid vechimea în muncă acumulată. Orice salariat din România îşi poate crea un cont de utilizator pe site-ul Casei Naţionale de Pensii Publice (CNPP) pentru a afla ce vechime în muncă a acumulat pentru pensia de stat.

Sub 100.000 dintre cei aproape 8 milioane de angajați din România şi-au făcut cont online pe portalul Casei Naţionale de Pensii Publice (CNPP).

Aceștia pot să afle ce stagiu de cotizare au realizat la sistemul asigurărilor sociale până acum şi să verifice dacă angajatorii pentru care au lucrat până acum le-au şi plătit, pe toată durata derulării contractului de muncă, contribuţia la pensie, reţinută din salariu- potrivit economica.net.

Românii îşi pot crea, pe site-ul Casei Naţionale de Pensii Publice, cont online, putând afla astfel dacă angajatorii pentru care au lucrat le-au virat contribuția la sistemul public de pensii.

Contul creat pe site-ul Casei de Pensii dă posibilitatea verificării acestor date  în timp real și numele angajatorilor care au virat, până la data accesării contului, contribuţia de asigurări sociale (CAS), precum şi venitul brut la care au plătit CAS, dar și informații referitoare la viramentele la Pilonul II de pensii.

Cont online la Casa de Pensii: Cum se completează formularul

  • Printre informaţiile pe care trebuie completate în formularul amintit se numără numele, prenumele, adresa de email, tipul, seria, numărul actului de identitate.
  • Trebuie, de asemenea, selectate judeţul şi localitatea de domiciliu, specificate în actul de identitate (chiar dacă locuiţi, de fapt, în alt oraş).
  • Introduceţi textul de validare (codul captcha) publicat în imaginea aflată sub formular, apoi apăsaţi butonul „finalizează şi transmite formular”.

Confirmarea înregistrării

  • Veți primi un email în care atașat se găsește formularul în format PDF.
  • Următorul pas este tipărirea formularului completat online, pe care apoi trebuie semnta olograf și apoi tipărit
  • Data completatării online e trecută automat pe această cerere.

Obținerea parolei

  • Cu documentul printat și semnat vă prezentaţi la orice Casă de Teritorială de Pensii din ţară, împreună cu actul de identitate în original şi copie sau, după caz, cu documentele justificative în original şi copie pentru fiecare persoană terţă căreia îi va administra contul creat în sistemul informatic al Casei de Pensii.
  • Formularul semnat olograf e valabil oricând de la data tipăririi lui.
  • În aceeaşi zi sau a doua zi de la data prezentării la Casa de Pensii veţi primi, pe adresa de email indicată de dumneavoastră în formular, un email de confirmare că a fost creat, pe portalul CNPP, contul dumneavoastră online.

Validarea contului

  • Atenţie! În emailul primit de la CNPP, linkul este valabil doar 72 de ore de la momentul primirii emailului. Trebuie să intrați pe acest link pentru a finaliza procedura de creare a contului online. La acest link veţi alege parola pe care vreţi să o folosiţi pentru a vă accesa propriul cont online.

Accesarea linkulului după 72 de la ore de la primirea emailului de confirmare, implică ștergerea din sistem şi procedura de completare trebuie reluată de la capăt (completaţi din nou formularul, îl tipăriţi, apoi îl semnaţi şi vă prezentaţi cu el la Casa de Pensii).

La ce date aveţi acces prin accesarea contului online la Casa de Pensii:

  1. date din carnetul dumneavoastră de muncă;
  2. stagiile lunare şi anuale de cotizare la pensii, începând din aprilie 2001 (punctajul realizat la pensie, până acum);
  3. informații din declarațiile D112 (declaraţia privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor
  4. asigurate) depuse de angajatorii pe care i-aţi avut până acum;
  5. informații referitoare la viramentele la Pilonul II de pensii;
  6. informații despre pensia comunitară, dacă e cazul; Sursa: www.alba24.ro
Partajează această știre

Lasă un răspuns