Noul primar al comunei Râu de Mori, Flaviu Dilertea, are mai multe obiective prioritare pe care şi le-a propus să le pună în practică în mandatul pe care l-a început în această toamnă, cel mai important fiind acela de a-i determina pe oameni să-şi găsească rostul şi demnitatea acasă. Flaviu Dilertea este membru al PSD.
Accent Media (AM). Domnule primar, în primul rând, felicitări pentru rezultatul din 27 septembrie. Oamenii îşi pun mari aşteptări atunci când un politician începe un mandat. Ce le transmiteţi locuitorilor comunei Râu de Mori?
Flaviu Dilertea (FD): Prioritar pentru mine este să demonstrez că poate fi bine și acasă. Că putem să construim un trai mai bun pentru viitorul copiilor noștri și să îi convingem că nu mai trebuie să plece. Nu va fi ușor și nu am soluții magice. Dar cred că prin dialog deschis și voință putem muta din loc munții.
AM: Cum v-aţi gândit să începeţi?
FD: În primul rând, dezvoltăm împreună turismul. Cel mai probabil, aici vor exista niște fluctuații în privința locurilor de muncă, ținând cont de sezonalitate. Încurajăm apariția afacerilor (pensiuni și alte activități conexe), iar aici mă bazez mult pe interesul și deschiderea cetăţenilor din comuna Râu de Mori. Atragem investitori (cel mai greu lucru, de altfel), iar aici vă pot asigura că primăria va face tot ce este posibil (și legal) pentru a susține aceste investiții locale. Facem tot posibilul ca orice lucrare și loc de muncă să fie acoperite cu forță de muncă locală, în limitele legii, bineînțeles.
AM : Oamenii îşi doresc respect din partea autorităţilor. Cum apreciaţi că se îndeplineşte acest deziderat la primăria pe care o conduceţi?
FD: Cetățeanul plătește taxe și impozite și pentru asta merită toată atenția primăriei. Fără contribuția cetățeanului, nu există salarii, nu există reparații, nu există mai nimic! Din păcate, constatarea generală este că primăria noastră este o instituție rece, insensibilă, prăfuită și adesea ineficientă.
AM: Ce se poate face pentru a schimba aceste lucruri?
FD: Primul contact cu o clădire își pune amprenta asupra oricăruia dintre noi: vom reamenaja parterul clădirii, astfel încât la intrarea în clădire să existe un spațiu primitor: luminat, bine aerisit, cald sau răcoros, după nevoie. Îmi doresc ca fiecare cetățean să fie întâmpinat de către un angajat care îl va asculta, îl va îndrumă sau va prelua eventuale documente, toate acestea în vederea economisirii timpului, de ambele baricade. Dacă este necesar, această persoană va contacta compartimentul abilitat, iar un alt angajat se va prezenta la cetățean pentru rezolvarea problemei.
AM: Birocraţia este o problemă cronică a sistemului administrativ din România…
FD: În mandatul meu, respectul față de cetățean și eficiența personalului vor fi prioritare! Există multe cazuri în care efectiv ești trimis de la un angajat la altul, fiecare crezând că nu e linia sa de muncă. Slujba mea este să stabilesc roluri clare: vom analiza și, dacă va fi cazul, vom reorganiza departamentele primăriei în vederea stabilirii unor atribuții clare, fără dubii sau interpretări. Voi implementa un sistem prin care, la plecare, cetățeanul va face recomandări și va nota în mod anonim calitatea serviciilor oferite de angajați; aceste note vor fi folosite la evaluarea anuală a angajatului.
AM: Se vorbeşte mult despre digitalizarea administraţiei locale. Cum vă gândiţi să fie la Râu de Mori?
FD: În alte localități din țară documentele pot fi fotografiate și trimise pe e-mail, primăria urmând să îi contacteze pe cetățeni în vederea ridicării actelor – vrem să implementăm și noi acest sistem pentru cei obișnuiți să lucreze pe internet. Există, de asemenea, o serie de documente ce pot fi eliberate în format digital fără a fi nevoie de deplasarea la primărie – toate vor putea fi descărcate și de pe site-ul nostru. Nu în ultimul rând, transmiterea live și înregistrarea video a tuturor ședințelor este un alt punct care garantează transparența administraţiei locale.
AM: Domnule primar, vă dorim succes în îndeplinirea obiectivelor propuse!