Persoanele asigurate pot beneficia în continuare de medicamente eliberate pe baza unei prescripții medicale electronice.
Atât medicii de familie cât și medicii de specialitate din ambulatoriu pot acorda consultații la distanță, prin orice mijloace de comunicare, pentru bolile cu potenţial endemo-epidemic ce necesită izolare precum și pentru afecţiunile cronice, cu respectarea aceloraşi condiţii de acordare ca şi în cazul consultaţiilor în cabinet pentru afecţiunile respective.
Astfel, în urma consultaţiei medicale la distanţă, medicul emite pacientului toate documentele necesare, inclusiv rețeta electronică on-line sau off-line pentru medicamente compensate. Aceste documente se transmit pacientului prin mijloace de comunicare electronică. Ulterior, asiguratul sau persoana care ridică medicamentele în numele asiguratului poate printa documentul transmis de medic sau îl poate transmite farmaciei prin mijloace de comunicare electronică în vederea printării acestuia.
Totodată, reamintim că medicamentele pot fi ridicate de către asigurați din orice farmacie din țară, care se află în contract cu casele de asigurări de sănătate, indiferent de casa de asigurări de sănătate la care este luat în evidenţă asiguratul sau de casa de asigurări de sănătate cu care se află în contract medicul, cu excepția medicamentelor care fac obiectul contractelor cost-volum-rezultat.
„În ceea ce privește sistemul de asigurări sociale de sănătate, în ultimii ani s-au făcut pași importanți spre debirocratizare, iar la nivelul CAS Hunedoara, în prezent putem spune că acest proces funcționează foarte bine. Nu numai că am pus la dispoziția pacienților toate mijloacele electronice de care dispunem, astfel încât comunicarea acestora cu instituția noastră să se facă într-o manieră cât mai rapidă și ușoară, dar, prin modificările legislative, s-a încercat înlesnirea accesului pacienților la servicii medicale, așa cum este și în cazul rețetelor electronice”, a declarat Adrian David, directorul general al CAS Hunedoara.