Normele tehnice privind modul de completare a Registrului Agricol, în dezbatere publică

Ministerul Agriculturii a anunţat că au fost lansate în dezbatere publică, pe site-ul instituţiei, Normele tehnice privind modul de completare a Registrului agricol pentru perioada 2020-2024, cetăţenii şi instituțiile interesate putând transmite opinii, propuneri sau sugestii la adresa de email [email protected].

Registrul agricol reprezintă documentul oficial de evidență primară unitară în care se înscriu date cu privire la gospodăriile populației și la societățile/asociațiile agricole, precum și la orice alte persoane fizice și/sau entități juridice care au teren în proprietate/folosință și/sau animale. În fapt, este vorba despre: componența gospodăriei/exploatației agricole fără personalitate juridică; terenurile aflate în proprietate sau în folosință, identificate pe parcele, pe categorii de folosință, intravilan/extravilan; terenurile agricole aflate în folosință și modul de deținere a respectivelor suprafețe agricole; modul de utilizare a suprafețelor agricole, respectiv: suprafața arabilă cultivată cu principalele culturi, suprafețele de teren necultivat, ogoarele, suprafața cultivată în sere, solare și alte spații protejate, suprafața utilizată pentru culturi succesive în câmp, culturi intercalate, culturi modificate genetic pe raza localității și suprafața cultivată cu legume și cartofi în grădinile familiale, numărul pomilor răzleți, suprafața plantațiilor pomicole și numărul pomilor, alte plantații pomicole aflate în teren agricol, viile, pepinierele viticole și de hamei, suprafețele efectiv irigate în câmp; animalele domestice și/sau animalele sălbatice crescute în captivitate, respectiv: situația la începutul semestrului, evoluția efectivelor de animale în cursul anului aflate în proprietatea gospodăriilor/exploatațiilor agricole fără personalitate juridică, respectiv cu domiciliul în localitate, și/sau în proprietatea entităților respective, care au activitate pe raza localității; echipamentele, utilajele și instalațiile/agregatele pentru agricultură şi silvicultură, mijloacele de transport cu tracţiune animală şi mecanică existente la începutul anului; aplicarea îngrășămintelor, amendamentelor și pesticidelor, utilizarea îngrășămintelor chimice la principalele culturi; clădirile existente la începutul anului pe raza localității; atestatele de producător și carnetele de comercializare eliberate/vizate; mențiuni cu privire la sesizările/cererile pentru deschiderea procedurilor succesorale înaintate notarilor publici; înregistrări privind exercitarea dreptului de preempțiune, cele privind contractele de arendare sau contractele de concesiune/închiriere, alte mențiuni. Aşa cum reiese din datele prezentate de Ministerul Agriculturii, Registrul agricol constituie o sursă de date pentru elaborarea pe plan local a unor programe în diverse domenii, respectiv domeniul fiscal, agrar, protecție socială, cadastru, edilitar-urbanistic, sanitar, școlar, servicii publice de interes local etc.

Registrul agricol asigură baza de date pentru satisfacerea unor solicitări ale cetățenilor, cum ar fi: eliberarea actelor doveditoare referitoare la deținerea parcelelor agricole, a animalelor și a păsărilor; eliberarea/vizarea atestatelor de producător și eliberarea carnetelor de comercializare, în vederea valorificării de către producătorii agricoli, persoane fizice, a produselor agricole proprii și de exercitare a comerțului cu aceste produse; eliberarea adeverințelor privind calitatea de producător agricol, în cazul celor care nu desfășoară activitate economică ; starea materială pentru situații de asistență/protecție socială, pentru obținerea unor beneficii/servicii sociale. “Registrul agricol constituie sursă administrativă de date pentru sistemul informațional statistic, respectiv: statistica oficială, pregătirea, organizarea și producerea de statistici pentru recensământul clădirilor şi populației, ale unor anchete-pilot, organizarea unui sistem de observări statistice prin sondaj, pentru actualizarea Registrului statistic al exploataţiilor agricole, și altele asemenea. Registrul agricol se întocmește în format electronic, pe unități administrativ-teritoriale, cu obligaţia de a se interconecta cu Registrul agricol național, în vederea raportării unitare către instituţiile interesate a datelor gestionate de către acesta”, se mai arată în documentul lansat în dezbatere publică. https://ziarulprahova.ro/

Partajează această știre

Lasă un răspuns