Miercuri, 27 ianuarie, Comisiile de specialitate din Parlamentul României au colaborat pentru organizarea dezbaterii „Curriculum modern pentru o românie educată”. Discuțiile s-au concentrat pe propunerile cadru din învățământul preuniversitar, care determină orele curricula urmată de elevi. La evenimentul transmis în direct pe internet, care s-a bucurat de o participare deschisă și a reunit toți actorii și factorii implicați în procesul educațional preuniversitar, am suținut următoarele:
Curricula școlară trebuie să aibă în centrul său elevul și societatea. Din acest motiv, este recomandat să avem în vedere realitățile de astăzi: elevii au un ritm de dezvoltare mai accelerat, absorb informațiile diferit, există noi posibilități tehnologice, iar piața de muncă este mai dinamică decât era în urmă cu 15-20 de ani.
Am subliniat importanța tuturor profilurilor de învățământ. Elevii au deprinderi proprii, în funcție de personalitatea și talentul fiecăruia. Unii au o înclinație spre filiera teoretică, alții spre învățământul profesional. Toate sunt la fel de importante și trebuie să fim preocupați de acestea în egală măsură.
Însă, noile planuri cadru presupun o consultare largă și dezbateri în toate județele țării. Nu ne mai putem permite experimente. Din acest considerent, sunt de părere că transpunerea practică a noilor planuri cadru în anul școlar 2021-2022 nu este posibilă din cauza timpului necesar de implementare. Calendarul școlar, efectiv, nu va permite acest lucru.
Doresc să îmi exprim deschiderea pentru o continuă colaborare, în interesul învățământului românesc. Sper ca această dezbatere să fie prima din multe întâlniri, formale și informale, a căror finalitate să aducă beneficii reale pentru învățământul românesc.
Natalia-Elena INTOTERO
Deputat PSD Hunedoara
Președințele Comisiei pentru învățământ