Ministerul Sănătăţii a anunţat, miercuri, că aplicaţia Corona Forms a fost actualizată.
Noua funcţionalitate permite o monitorizare medicală a cazurilor confirmate, pe baza informaţiilor introduse în aplicaţie de laboratoarele care lucrează probele sau de DSP.
Persoanele testate primesc prin SMS şi e-mail generate prin intermediul aplicaţiei informatice rezultatele probelor, iar în perioada următoare se vor genera rapoarte medicale care vor fi transmise prin e-mail persoanelor testate şi medicilor de familie, pentru a lua pacienţii în evidenţă.
„Ministerul Sănătăţii, Institutul Naţional de Sănătate Publică şi Serviciul de Telecomunicaţii Speciale au operaţionalizat actualizarea platformei informatice de centralizare a datelor referitoare la infecţia cu virusul SARS-CoV-2. Noua funcţionalitate permite o monitorizare medicală a cazurilor confirmate, pe baza informaţiilor introduse în aplicaţie de instituţiile prevăzute în Ordinul ministrului Sănătăţii pentru aprobarea fluxului informaţional utilizat în raportarea datelor referitoare la infecţia cu virusul SARS-CoV-2”, potrivit unui comunicat al MS.
Persoanele testate primesc prin SMS (de pe numărul 1863) şi e-mail generate prin intermediul aplicaţiei informatice rezultatele probelor. În cazul în care pentru o persoană testată nu există date relevante de contact, responsabilitatea transmiterii rezultatului revine entităţii care a dispus recoltarea, respectiv entităţile la care s-a efectuat testarea.
De asemenea, în perioada următoare, din aplicaţie se vor genera rapoarte medicale care vor fi transmise prin e-mail persoanelor testate şi medicilor de familie, pentru a lua pacienţii în evidenţă.
În funcţie de rezultatul testelor efectuate, exista 3 tipuri de mesaje text şi e-mail-uri care sunt transmise de către aplicaţia Corona-Forms către persoanele testate sau la medicul de familie. Acestea cuprind informaţii privind rezultatul testelor efectuate, măsurile pe care persoana respectivă trebuie să le ia în funcţie de aceste rezultate, precum şi informarea medicului de familie cu privire la situaţia persoanei din listă.
„Reamintim că a fost aprobat Ordinul ministrului Sănătăţii pentru aprobarea fluxului informaţional utilizat în raportarea datelor referitoare la infecţia cu virusul SARS-CoV-2, prin care se urmăreşte reducerea timpilor de răspuns a direcţiilor de sănătate publică, îmbunătăţirea colaborării dintre acestea şi persoanele infectate sau care fac parte din anchetele epidemiologice, precum şi facilitarea colaborării cu medicii de familie. Persoanelor care au fost testate li se va comunica rezultatul testelor. De asemenea, deciziile emise de DSP pentru obţinerea certificatelor medicale vor fi transmise prin intermediul sistemului informatic, nemaifiind necesară contactarea DSP-ului”, adaugă MS. Datele sunt introduse în platformă de laboratoarele care lucrează probele şi de DSP./www.