Potrivit vicepreședintelui Consiliului Județean Alba, Marius Hațegan, lucrările la Transalpina de Apuseni nu înaintează conform așteptărilor. Principalele materiale folosite de constructor s-au scumpit și cu 80%, iar autoritatea contractantă nu are nicio posibilitate legală să corecteze diferențele de preț.
Speranța ar fi într-o ordonanță guvernamentală care să actualizeze cifrele pentru materiale precum fier beton, ciment, bitum și carburanți. Într-o singură zi, utilajele consumă peste 4.000 de litri de combustibil.
Drumul care va lega localități izolate din Munții Apuseni, precum Mogoș, Râmeț, Ponor și Bucium, de Autostrada Sebeș-Truda, lung de peste 78 de kilometri, este gata în proporție de 30%.
Pentru a reuși să onoreze contractul până în 2023, constructorul depinde de un act adițional, cu prețuri actualizate la materialele de construcții, dar care nu poate fi încheiat în lipsa ordonanței de Guvern, atât de așteptată. /www.europafm.ro