Recent, la Judecătoria din orașul de pe Cerna și-a început mandatul un nou președinte în persoana cunoscutului și apreciatului fost procuror, respectiv judecător, Gheorghe UNGUREANU, căruia i-am solicitat un scurt interviu.
– Pentru început prezentați-ne cele mai semnificative date biografice.
– Sunt hunedorean, căsătorit, am un copil, în magistratură am intrat în 2015.
Din 2015 până în 2019 am fost procuror la Parchetul de pe lângă Judecătoria Hunedoara, din 2019 până în ianuarie 2023 am fost judecător la Judecătoria Deva – Secția Penală. Începând cu ianuarie 2023 activez la Judecătoria Hunedoara, unde am început mandatul de președinte al judecătoriei. Înainte de a intra în magistratură am activat ca șef birou juridic în cadrul unei sucursale bancare.
– Ce v-a determinat să deveniți președinte la Judecătoria Hunedoara?
– Judecătoria Hunedoara este o instituție de suflet, unde am susținut cauze atât în calitate de procuror, cât și în calitate de consilier juridic.
– Se vorbește că sunteți „omul potrivit la locul potrivit”. Cum comentați?
– Colegii mei, și nu numai, sunt în măsură să aprecieze acest aspect.
– Ca președinte aveți o fișă a postului cu o puternică implicare a responsabilității profesionale. Aici ce puteți spune?
– Implicarea personală, crearea unui mediu proprice dialogului și dezvoltării profesionale sunt fundamentele oricărei activități și în special în cea care implică coordonarea unei echipe în cadrul instituției.
– Care vă sunt calitățile care vă vor ajuta în funcția de președinte?
– Revenim la aprecierea colegilor… Am fost obișnuit să lucrez direct cu oamenii, să ascult și să mă implic personal în toate aspectele ce țin de activitatea profesională. De-a lungul timpului am făcut parte din diferite comisii și activități care m-au ajutat să acumulez o serie de experiențe care se dovedesc deosebit de utile acum.
– Credeți în legea compensației?
– Fiecare om are propria scară de valori la care se raportează. Eu cred că pentru un rezultat bun este necesar un efort adecvat.
– Ce aveți înscris pe agenda de lucru în această perioadă?
– În această perioadă analizăm activitatea din anul precedent, pregătim proiectele pe termen mediu și lung.
– Ce măsuri ați luat și veți lua pentru buna activitate a Judecătoriei?
– Pe lângă activități specifice de organizare a activității, încă de la începutul mandatului am stabilit un mod de luare a deciziilor bazat pe dialog și transparența procesului decizional.
– Cum vedeți relația dvs. cu subalternii?
– Foarte bună, bazată pe dialog. Cred că mediul de lucru este foarte important în orice instituție și mă voi implica pentru dezvoltarea unui mediu de lucru profesionist, având în centrul atenției oamenii.
– Cât despre gândurile de viitor, ce ne puteți zice?
– La început de mandat analizăm împreună cu colegii proiecte ce țin de resurse umane, specializarea personalului, logistică.
De asemenea, avem în vedere îmbunătățirea accesibilității publicului, dezvoltarea biroului de relații publice, dezvoltarea activității de informare-documentare pentru public, aceste proiecte fiind concepute pe termen mediu și lung.
* * *
Analiză centralizată
În anul 2022 la Judecătoria Hunedoara a fost înregistrat un număr de 6569 dosare nou intrate din care s-au soluționat 6485 cauze.
Încărcătura pe judecător la un volum de activitate de 7913 dosare a fost de 2029,0 dosare.
La o schemă de 9 judecători și la un volum de activitate de 7913 dosare, încărcătura pe schemă este 879,2 dosare.
În total pe instanță dintr-un număr de 6485 dosare soluționate în căile de atac au fost modificate/desființate un număr de 137 hotărâri, rezultând un procent de modificare/desființare de 2,11%.
Analiza centralizată a tuturor indicatorilor de eficiență analizați conduce la încadrarea Judecătoriei Hunedoara în anul 2022 în gradul general de eficiență EFICIENT.
Au consemnat Ioan Vlad, Georgeta-Ileana Cizmaș