Liceul Tehnologic Energetic „Dragomir Hurmuzescu” – după cum ne spunea prof. Monika HOMPOT – este o instituție de învățământ hunedorean ce-şi propune drept viziune, cuvintele marelui filozof Seneca: „Nu pentru şcoală, ci pentru viaţă vă pregătim“.
Este o unitate școlară cu 55 de ani de tradiție în pregătirea specialiștilor din domeniul tehnic și care își propune să valorizeze fiecare elev la potențialul său maxim, conform aspirațiilor și aptitudinilor, astfel încât aceștia să se remarce prin ceea ce știu și pot să facă, prin competențe și abilități specifice domeniilor de pregătire, asigurându-li-se astfel o mai bună adaptare la exigențele crescute ale vieții contemporane.
Toate cadrele didactice sunt calificate, preocupate permanent pentru dezvoltarea profesională, metodică și asigură capacităţi educaţionale, de formare profesională tuturor elevilor. Liceul Tehnologic Energetic „Dragomir Hurmuzescu” Deva a beneficiat de proiectul „Reabilitarea ansamblului de clădiri și echiparea structurii educaționale” prin care au fost îmbunătățite semnificativ spațiile școlare, fiind dotate cu echipamente noi, devenind astfel cea mai modernă unitate de învățământ din domeniul tehnic din județul Hunedoara. Ca resurse materiale, amintim: internatul cu 120 de locuri, săli de sport, terenuri de sport, cabinet consiliere psihopedagogică, bibliotecă cu peste 24000 volume, două cabinete de consiliere psihopedagogică și unul de logopedie.
Unitatea dispune de 51 săli de clasă, 18 cabinete (legislație rutieră, mecanică, multimedia, electrotehnică, estetică, construcții, instalații, geografie, religie, limba română etc.) şi laboratoare (3 laboratoare informatică cu acces la Internet, biologie, chimie, fizică etc.), activitățile didactice desfășurându-se într-un cadru modern și primitor.
Elevii ce se pregătesc pentru a fi Tehnicieni multimedia desfășoară instruirea de specialitate și în studioul de televiziune al școlii.
În anul școlar 2020-2021 elevii de gimnaziu au participat la activități online cu ocazia Zilei Europei, unde au susținut dezbateri, au prezentat proiecte și au realizat afișe, respectiv au fost prezenți la activități sportive în varianta fizică.
Echipa de fotbal a elevilor de gimnaziu a câștigat locul al II-lea în cadrul proiectului ,,Hai în echipa mea!”, proiect de prevenire a consumului de droguri adresat elevilor din ciclul gimnazial din municipiul Deva.
Acest proiect este desfășurat în parteneriat de Centrul de Prevenire, Evaluare și Consiliere Antidrog Hunedoara, Primăria Municipiului Deva, Direcția Poliția Locală Deva și Inspectoratul Școlar Județean Hunedoara.
Toți participanții la minicampionatul de fotbal au fost premiați și au primit din partea organizatorilor rucsaci, mingi, medalii, diplome și cupe.
Elevii de liceu s-au remarcat prin activități de voluntariat. În cadrul proiectului ,,O săptămână fără violență!” inițiat de către Centrul Județean de Resurse și Asistență Educațională, elevii liceeni au desfășurat activități împreună cu colegii lor și au obținut diplome de voluntariat. În această campanie, desfășurată online, s-au avut în vedere: dezvoltarea voluntariatului pentru prevenirea şi combaterea violenţei școlare în unitatea noastră de învățământ și identificarea modalităţilor de prevenire şi combatere a violenţei prin implicarea în program a cât mai multor elevi din școala noastră.
Trei echipe de elevi, din liceul nostru, au participat la dezbaterea Earthbate, având ca tematică efectele schimbărilor climatice și combaterea acestora, eficiența energetică și protecția mediului. Elevii au lucrat în echipă, punând accent atât pe colaborare, cât și pe pregătire pentru dezbatere, au cules idei și informații legate de tema dezbaterii, au formulat argumente, au învățat ce înseamnă efectele climatice asupra mediului înconjurător și cum pot fi combătute.
Dezbaterile au fost vizionate de colegi, cadre didactice, informațiile având un impact pozitiv, mai ales că soluțiile exprimate de echipele participante la dezbatere, au fost bine formulate și argumentate, bazându-se pe informații și studii relevante. Transmiterea informațiilor de la egal la egal, întotdeauna este o abordare mai eficientă, elevii fiind mai receptivi la primirea unor informații de la colegi sau prieteni.
Chiar dacă mediul online oferă elevilor o deschidere la un click distanță de ceea ce înseamnă lumea, interacțiunea umană, fizică, nu va putea fi niciodată înlocuită.
Mixul acesta între a vorbi cu prietenul meu pe o platformă de socializare și a mă întoarce la școală și a-l vedea fizic și a vorbi cu el e bun în acesta perioadă, pentru că online-ul a ținut loc interacțiunii fizice. Dar nu o poate înlocui. Asta e o regulă de care trebuie să ținem cont.
Generațiile acestea care au acces la platformele de socializare și la foarte multă tehnică, au un avantaj față de generațiile din trecut, dar dacă acești copii se vor închide doar în mediul online, însemnă că ei nu vor ști cum să socializeze în mod normal, de la om la om.
În concluzie, au fost importante pentru elevi și acele puține săptămâni, în care ei au putut fi prezenți fizic la școală, s-au întâlnit și au putut beneficia de câteva activități plăcute pentru ei. Cu speranța într-un an școlar 2021-2022, cu prezență fizică la școală, le doresc tuturor participanților la educație: Vacanță plăcută!
Au consemnat Ioan Vlad, Georgeta-Ileana Cizmaș