Astăzi, prefectul județului, Călin Petru Marian și subprefecții Lorincz Szell și Gheorghe Bogdan Urdea au continuat întâlnirile la primăriile hunedorene, de data aceasta în trei localități din Țara Hațegului.
Temele discuțiilor avute cu primarii din comunele Sarmizegetusa – Leontin Dorin Hibais, Densuș–Ionel Adrian Vîrtopean și General Berthelot – Marina Huzoni au fost referitoare la investițiile care sunt pregătite să fie realizate din mai multe surse de finanțare: bugetul local, fonduri prevăzute de programul guvernamental „Anghel Saligny” și din cele stipulate în Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).
În toate cele trei localități primarii au pregătite proiecte pentru modernizarea rețelelor stradale, alimentare cu apă, iluminat public, reabilitare energetică a clădirilor publice și asigurarea de stații de încărcare pentru microbuze școlare și autovehicule electrice.
Principala problem prezentată prefectului de către primarul comunei Sarmizegetusa a fost referitoare la lipsa trecerilor de pietoni din satul de reședință, pe drumul naţional, inconvenient în situația actual în care numărul de turiști care vizitează obiectivul touristic „Sarmizegetusa Ulpia Traiana” este din ce în ce mai mare.
Toate cele trei comune s-au asociat în cadrul Grupului de Acțiune Locală „Țara Hațegului” pentru a construi pe fonduri europene o pistă de biciclete care să unească obiectivele turistice din întreaga zonă sau pentru extinderea rețelelor de gaz pentru populație.
De asemenea, în regiune se intenționează amplasarea de panouri fotovoltaice care să asigure energia electric pentru clădirile publice din localitățile componente.
Toate cele trei primării au prevăzute în bugetul local sume pentru investiții de interes local și pentru cofinanțarea proiectelor, acolo unde este solicitat acest lucru.
Prefectul Călin Petru Marian le-a spus celor trei primari:
„Ușa biroului meu este deschisă tuturor primarilor hunedoreni care au nevoie de sprijin instituţional pentru realizarea proiectelor care vor duce la bunăstarea locuitorilor din întreg județul. Mai mult, în continuare mă voi deplasa în fiecare comună sau oraș unde este nevoie de ajutor pentru realizarea proiectelor locale.”