Începând cu data de 01.12.2019 – după cum ne informa judecător Mihaela-Aurelia CONTA, vicepreședinte Tribunalul Hunedoara – la nivelul tuturor instanţelor din circumscripţia teritorială a Curţii de Apel Alba Iulia a devenit operaţională aplicaţia „TDS” (Trimitere Document Securizat).
În considerarea faptului conform căruia, până la data de 15.07.2019, au fost finalizate toate etapele privind implementarea aplicaţiei denumite generic „dosarul electronic” şi că se impune, în continuare, transpunerea în practică a dispoziţiilor art. 154 alin. 6 şi 61 din Codul de procedură civilă şi cele ale art. 257 alin. 5, art. 259 alin. 13, art. 262 alin. 2 fraza a II-a şi art. 264 alin. 1 din Codul de procedură penală, având în vedere și direcţiile de acţiune consolidarea instituţională a sistemului judiciar şi asigurarea transparenţei şi informatizării actului de justiţie (Open Justice) precum şi obiectivele strategice corespunzătoare fiecăreia dintre direcţiile de acţiune enunţate, astfel cum sunt cuprinse în Strategia de dezvoltare a sistemului judiciar 2015-2020, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 1155/2014 şi urmărind ca şi rezultate implementarea sistemului de depunere a dosarelor în format electronic şi un acces online la justiţie îmbunătăţit, președintele Curții de Apel Alba Iulia, domnul judecător Liviu Gheorghe Odagiu, a decis ca începând cu data de 01.12.2019 toate instanţele din circumscripţia teritorială a Curţii de Apel Alba Iulia să utilizeze aplicaţia „TDS” ce facilitează citarea şi comunicarea actelor de procedură către persoanele care şi-au exprimat acordul pentru comunicarea actelor în format electronic, astfel începând cu această dată în dosarele în care există exprimate, în format scris, acorduri pentru comunicarea actelor în format electronic, citarea şi comunicarea actelor de procedură către persoanele care şi-au exprimat acordul în acest scop se va face exclusiv prin intermediul poştei electronice, prin intermediul aplicaţiei „TDS”.
Au consemnat Ioan Vlad și Georgeta-Ileana Cizmaș