Primăria comunei Bistra aduce la cunoștința persoanelor interesate că valabilitatea certificatelor de încadrare în grad de handicap, prelungită conform Legii nr. 55/2020, se menține doar timp de 90 de zile de la încetarea stării de alertă – adică, până în data de 6 iunie 2022, inclusiv.
Pentru a beneficia, în continuare, de indemnizația lunară pentru persoana cu handicap grav – acordată de către Comuna Bistra, de la bugetul local, persoanele interesate au obligația să se adreseze Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului (DGASPC) Alba, în vederea prelungirii termenului de valabilitate a certificatului de încadrare în grad și tip de handicap.
Documentele necesare întocmirii dosarului se depun la sediul DGASPC Alba (Alba Iulia, Bulevardul 1 Decembrie 1918, nr. 68, telefon 0258.818.266), cu cel puțin 60 de zile înainte de expirarea termenului de valabilitate a certificatului de încadrare în grad de handicap existent.
INFORMAȚII SUPLIMENTARE se pot obține la numerele de telefon 0258.773.105, de luni până vineri – între orele 8:00-16:00.
,,Am dorit să venim cu aceste precizări pentru persoanele cu dizabilități din comuna noastră care beneficiază de aceste drepturi. Oamenii trebuie să fie informați pentru a ști ce pași trebuie să urmeze. Administrația publică locală va sprijini cetățenii din comuna noastră cu tot ce au nevoie pentru a putea să își întocmească actele necesare”, spune Traian Gligor, primarul comunei Bistra.
În prezent, Comuna Bistra acordă indemnizație lunară pentru persoanele cu handicap grav unui număr de 15 persoane cu dizabilități, dintre care 11 sunt adulți și 4 sunt copii.
În plus, se acordă plata pentru asistent personal pentru persoane încadrate în grad de handicap grav pentru 51 de persoane dintre care 47 sunt adulți și 4 sunt minori.
De la 1 ianuarie 2022, indemnizația lunară pentru persoana cu handicap grav este în cuantum de 1.524 de lei.