Primul contact al pacientului cu sistemul de sănătate este asigurat de medicul de familie, care are obligația de a-i acorda acestuia primele îngrijiri și de a-l îndruma spre specialiștii de care are nevoie. Fiecare pacient trebuie tratat în mod egal, fără discriminare, medicul de familie fiind cel care se ocupă de toate problemele de sănătate ale acestuia.
Pentru a putea beneficia de serviciile medicale în asistența medicală primară, atât persoanele asigurate, cât și cele neasigurate, trebuie să se înscrie pe lista unui medic de familie. De altfel, persoanele asigurate pot să își schimbe medicul de familie numai după ce au trecut cel puțin șase luni de la data înscrierii pe lista acestuia.
La nivelul județului Hunedoara funcționează 194 de cabinete medicale de familie. Lista medicilor de familie, care conține și datele de contact ale acestora, poate fi consultată pe site-ul CAS Hunedoara – http://cas.cnas.ro/cjashd/page/lista-cabinete-mf.html.
Serviciile medicale furnizate în cadrul cabinetului de medicină de familie se adresează atât pacienților asigurați, înscriși pe lista proprie sau pe lista altor cabinete, cât și pacienților neasigurați.
Cabinetul de medicină de familie poate desfășura următoarele activități:
• intervenții de primă necesitate în urgențele medico-chirurgicale, precum și în afecțiunile acute;
• medicină preventivă;
• servicii medicale curative;
• îngrijire la domiciliul pacientului;
• îngrijiri paliative;
• consiliere;
• alte activități medicale, în conformitate cu atestatele de studii complementare;
• activități de suport.
Tot medicul de familie realizează consultații de urgență, înregistrate prin sistemul național de urgență, în afara programului normal de lucru al cabinetelor de medicină de familie, precum și în regim de gardă, prin intermediul centrelor de permanență (http://cas.cnas.ro/cjashd/page/centre-de-permanenta.html).
Biroul de presă