Peste 240 de copii au nevoie de transport pentru a ajunge la şcolile sau liceul aflat pe raza comunei Crişcior, iar una dintre variantele fezabile pentru asigurarea acestui serviciu public ar fi dotarea primăriei locale cu microbuze electrice.
Dincolo de faptul că sunt nepoluante şi moderne, microbuzele ar înlocui vechile maşini care circulă acum şi au nevoie de reparaţii din cauza vechimii şi a kilometrilor parcurşi.
În acest sens, autorităţile locale au solicitat Inspectoratului Şcolar Judeţean înscrirea pe lista unităţilor administrativ-teritoriale care au nevoie de microbuze electrice pentru transportul elevilor.
„Pentru transportul elevilor sunt organizate nouă trasee distincte pentru a putea acoperi întreg teritoriul comunei. Sunt 241 de copii care au nevoie de transport, iar microbuzele actuale parcurg zilnic câte 160 de kilometri. De aceea, este nevoie de mai multe maşini: un microbuz de 8+1 locuri, unul de 16+1 locuri şi unul de 28+1 locuri. Este momentul ca actualul parc auto să fie înlocuit pentru că este învechit şi uzat moral şi fizic. Cred că siguranţa copiilor trebuie să fie prioritară”, a apreciat primarul comunei Crişcior, Ovidiu Furdui.
În opinia sa, noile maşini electrice ar asigura atât confortul necesar, autorităţile locale fiind pregătite pentru acoperirea costurilor legate de încărcarea electrică, eventuale reparaţii şi oamenii necesari.
Achiziția microbuzelor electrice se va face la nivel central de către Ministerul Educației, accesându-se fondul de mediu din cadrul Programului Național de Redresare și Reziliență (PNRR).
Statele membre ale UE pot beneficia de un instrument financiar temporar, în valoare de 750 de miliarde euro, pentru a face față provocărilor generate de criza Covid-19 și consecințele sale economice. România ar putea primi 29,2 miliarde euro de la UE. În acest context, Ministerul Educației şi-a propus să cumpere 1.860 de microbuze școlare electrice și 2.500 de microbuze hibrid.