Când se termină autostrăzile spre Cluj şi Timişoara

Autostrada spre Cluj-Napoca ar putea fi gata în acest an. Spre Timişoara, mai avem de aşteptat.

Autostrada spre Cluj-Napoca ar putea fi gata până la sfârşitul acestui an, dacă antreprenorul de pe lotul 2 se va ţine de cuvânt şi va suplimenta numărul de muncitori şi utilaje pe care le va mobiliza pe şantier.

Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, s-a aflat săptămâna trecută pe şantierul autostrăzii Sebeş-Turda, cea care face legătura spre Cluj-Napoca. În acest moment se execută lucrări pe loturile 1 şi 2, iar din ceea ce au promis constructorii, cele două tronsoane ar putea fi gata până la sfârşitul lunii noiembrie.

Interesant este faptul că pe lotul 1 a fost nevoie de patru ani pentru mutarea liniei electrice care trece prin zonă.

„Pe lotul 1 am constatat un miracol (…), după patru ani de tergiversări s-a rezolvat problema relocării liniei electrice. După patru ani de aşteptări şi de bătaie de joc, până la urmă, pentru relocarea a patru stâlpi. Acolo frontul de lucru este asigurat, progresul fizic este la 90%. Nu avem, în acest moment, niciun blocaj care să ne determine să spunem că lucrările nu se vor finaliza în termenul agreat – sfârşitul lunii noiembrie acest an”, a declarat ministrul Transporturilor.

O alunecare de teren s-a produs în apropiere de Alba Iulia, însă constructorii au dat asigurări că va fi rezolvată din punct de vedere tehnic în următoarele 30 de zile.

Lotul 2, cu mobilizare

În ceea ce priveşte lotul 2, Lucian Bode a menţionat că este nevoie de o mobilizare foarte bună a antreprenorului.

„Avem angajamentul lor că acest lucru se va întâmpla. Din punctul nostru de vedere, solicitarea de a acorda acea extensie de timp este fezabilă (…). Aşadar, şi pentru lotul 2, cu extensia de timp acordată, termenul de sfârşitul lunii noiembrie pentru finalizarea acestor lucrări poate fi unul fezabil, un termen pe care antreprenorul şi-l asumă, pentru a nu ştiu câta oară, în prezenţa noastră”, a afirmat Bode.

Prezent pe şantier alături de ministrul Transporturilor, premierul Ludovic Orban a declarat că lucrările pe aceste tronsoane pot fi încheiate la termenul avansat de antreprenori pentru sfârşitul lunii noiembrie, cu condiţia ca firmele care execută aceste contracte să se mobilizeze pentru a respecta graficele stabilite.

„Din punct de vedere tehnic, al avizelor lucrărilor de deviere a reţelelor, din punctul de vedere al tuturor autorizaţiilor, nu mai există nicio oprelişte. Din punctul de vedere al asigurării finanţării suntem pregătiţi, plătim toate lucrările în conformitate cu prevederile contractuale. În momentul de faţă, pentru finalizarea celor două tronsoane de autostradă la termen, nu este necesară decât mobilizarea constructorilor”, a arătat Ludovic Orban.

Autostrada Lugoj-Deva, cel mai probabil 2023

În ceea ce priveşte autostrada Lugoj-Deva şi, implicit legătura directă cu Timişoara sau cu punctul de trecere al frontierei de la Nădlac, ministrul Transporturilor a arătat că singurul impediment este secţiunea dintre Holdea şi Marginea, zonă unde trebuie construite tunelurile pentru urşi.

Tronsonul se prezintă cu două secţiuni: secţiunea D finalizată pe 75% din cei 4 km şi secţiunea E, în lungime de 9,8 km şi la care contractul a fost reziliat anul trecut, iar cum se află în procedură de licitaţie.

„Vrem să semnăm contractul pentru execuţia acestor tronosoane în acest an”, a spus ministrul Transporturilor. El a precizat că lucrările trebuie finalizate până în anul 2023 pentru a putea beneficia astfel de fondurile acordate de Uniunea Europeană.

Partajează această știre

Lasă un răspuns