Beneficiarii venitului minim de incluziune din comuna Bistra prestează și în acest an, activități în beneficiul comunității locale, conform legii nr. 196/2016 si H.G.1154/2022 – Aprobare norme de aplicare V.M.I.
Ei au fost implicați de la începutul lui 2024, în acțiuni de ecologizare a râului Arieș și a celorlalte cursuri de apă din comună, măturat stradal, tăiat lemne de foc pentru iarnă etc.
În evidențele Primăriei Bistra figurează pentru venitul minim de incluziune: 5 dosare persoane vârstnice, 29 dosare familii cu copii, 11 dosare persoane singure. În total sunt 46 de dosare depuse.
Dosarele cu familii au 2 componente: ajutorul de incluziune si ajutorul pentru familiile cu copii.
Consiliul Local al comunei Bistra a aprobat anul acesta prin HCL nr. 4/2024, Planul de acțiuni și lucrări de interes local pentru persoanele apte de muncă, beneficiari ai venitului minim de incluziune, precum și alte persoane care au obligația efectuării de ore de muncă în folosul comunității.
Planul de acţiuni sau de lucrări de interes local se aprobă anual, prin hotărârea consiliului local. În funcţie de solicitările venite din partea instituţiilor partenere în organizarea şi evidenţa orelor de muncă, planul de acţiuni sau de lucrări de interes local poate fi reactualizat pe parcursul anului şi aprobat din nou prin hotărârea consiliului local.
„Toate persoanele care beneficiază de venitul minim de incluziune prestează acţiuni ori lucrări de interes local pe raza comunei noastre. Acestea trebuie să efectueze orele stipulate în lege şi să respecte instructajul privind normele de tehnică a securităţii muncii. Acţiunile pentru acest an vizează salubrizarea, întreţinerea şi ecologizarea domeniului public dar și alte activități. Beneficiarii de venit minim de incluziune trebuie să contribuie și să se implice la bunul mers al vieții comunei noastre și pot spune că fac acest lucru și nu avem probleme cu ei în acest sens”, spune primarul comunei Bistra, Traian Gligor.
În planul de acțiune pentru anul 2024 se regăsesc lucrări de: ecologizare a malurilor Râului Arieș de resturi menajere și vegetale, desfundare şi curăţire a albiei de sub poduri şi podeţe, reparaţii la şarpanta unor clădiri aflate în domeniul public, degajarea albiilor şi malurilor de obiecte care periclitează circuitul apei şi contribuie la poluarea acesteia, curăţirea mâlului și a altor resturi din rigolele aferente drumurilor comunale şi vicinale care s-au strâns din cauza precipitaţiilor, adunarea zăpezii, ecologizarea stăzilor, drumurilor comunale, a parcurilor, spațiilor verzi, terenurilor virane, malurilor râului și a văilor, activităţi de curățenie (interior/exterior) la instituții aflate în subordinea primăriei sau de interes public (zugrăveli, tencuieli, vopsit etc.), întreținerea în sezonul rece a drumurilor comunale și a străzilor prin îndepărtarea gheții și a zăpezii cu mijloace mecanice și/sau manuale, împrăștierea materialelor antiderapante unde este cazul, curățenie interioară și exterioară la vestiarele aferente Terenului de sport și la Centrul de Zi pentru Copii „Sf. Nicolae” și zonelor aferente acestora, precum şi alte lucrări de necesitate în comună.
Beneficiarii venitului minim de incliziune trebuie să știe că dacă, nu își efectuează integral orele de muncă pentru luna care s-a încheiat, conform legii, dosarul se suspendă. După 3 luni consecutive de suspendare, dosarul încetează conform legii.
La 6 luni de zile, beneficiarul venitului minim de incluziune este obligat să își actualizeze dosarul. Acesta trebuie să conțină și o adeverință de la AJOFM Alba care să ateste că nu a refuzat în această perioadă un loc de muncă și că participă la cursuri de calificare/recalificare.