Directoratul Național de Securitate Cibernetică (DNSC) și Banca Transilvania atrag atenția utilizatorilor cu privire la existența unei campanii de propagare a atacurilor de tip phishing, care se folosește de identitatea vizuală a băncii pentru a convinge utilizatorii să-ți ofere datele.
Inițiatorii campaniei frauduloase copiază elemente de brand corespondente Băncii Transilvania, pentru a crea site-uri-capcană, care vor arăta similar cu cele oficiale.
Persoanele vizate de aceste mesaje sunt convinse să-și introducă date sensibile pe aceste site-uri, prin folosirea unor tactici de inginerie socială, inclusiv mesaje alarmiste prin care cer potențialelor victime actualizarea datelor sau validarea acestora, sub presiunea aplicării unor potențiale sancțiuni.
Atacatorii trimit astfel de mesaje aleatoriu, fără o țintă specifică și fără să aibă acces la o bază de date cu clienți Banca Transilvania.
Pur și simplu, tentativele de phishing sunt transmise către email-uri din România, în speranța că, printre ele, sunt și adrese ale unor clienți Banca Transilvania.
Recomandări din partea b[ncii
Banca nu va face astfel de solicitări pe mail și recomandăm să contactați telefonic serviciul clienți (0264 594 337) atunci când aveți suspiciuni.
Alternativ, poți apela numărul de urgență al callcentre-ului DNSC (1911), dedicat raportării incidentelor de securitate cibernetică, sau ne poți scrie la [email protected].
Verificați mereu adresa reală a expeditorului – chiar dacă aparent este un mail trimis de banca, când dați click pe detalii va afișa o adresă diferită decât cea aparentă, sau cea folosită în mod uzual de banca dumneavoastră
Asigurați-vă că sunteți pe site-ul oficial al băncii căreia urmează să îi transmiteți datele personale și că cererea este una legitimă
Cu alte cuvinte, trebuie să fii cât se poate de precaut în a deschide emailurile ce pare să vină de la bănci, iar dacă ai vreun dubiu, ar fi bine să suni la bancă pentru a te asigura dacă ai sau nu vreo problemă în relația cu instituția bancară. /www.alba24.ro