Ateliere de vară în scopul consolidării relației profesor – elev

În perioada 24-28 iulie 2023, la Școala Gimnazială Sântămăria – Orlea – după cum ne-a informat prof. Liliana Farcașiu (foto 1) în calitatea sa de director – s-au derulat Atelierele de vară ,,Șotron”, un modul educațional care a avut ca scop consolidarea relației profesor – elev și acomodarea cu viața de școlar, în ceea ce îi privește pe preșcolarii care la toamnă vor intra în clasa pregătitoare.

Aflat la ediția a III-a, anul acesta atelierul a avut ca temă ,,Lumea în care trăim”. Sub îndrumarea domnișoarei educatoare Dădălău Alexia și a doamnei profesor învățământ primar Marica Ludovica  în fiecare zi, elevii au explorat caracteristicile lumii vii prin activități integrate, de la propria identitate, până la lumea animalelor domestice și sălbatice. Viitorii școlari au descifrat tainele cărților, au analizat particularitățile animalelor și s-au informat despre patrimoniul cultural al satului natal.

Dat fiind faptul că vacanța de vară este prilej de bucurie și de relaxare, nu au lipsit jocurile de mișcare în curtea școlii, dar și activitățile de învățare outdoor. Elevii au dat frâu liber creativității și au decorat spațiul exterior cu personajele cu care au făcut cunoștință în  ,,cărțile cu scLIPICI”.

Atelierul de vară ,,Șotron” a debutat cu o întâlnire cu părinții în cadrul căreia li s-au prezentat scopul, obiectivele și activitățile care urmau să fie desfășurate de-a lungul unei săptămâni pline pusă sub semnul dezvoltării și al cunoașterii. Aceștia nu doar că și-au demonstrat implicarea în procesul de învățare al copiilor, dar au manifestat spirit civic în dezvoltarea societății din care fac parte.

Atât elevii, cât și cadrele didactice, s-au bucurat de sprijinul echipei Roben care a pus la dispoziție printr-o sponsorizare rechizitele necesare începerii vieții de școlar: ghiozdane, caiete, penare echipate.

La Școala Primară Subcetate s-au desfășurat activități de învățare estivală  pentru copiii din învățământul primar care sunt în curs de dezvoltare a competențelor de citit-scris, din medii socio-economice vulnerabile astfel încât fiecare copil să învețe să citească și să scrie până la finalul clasei a IV-a.

Activitățile de vacanță propuse s-au derulat în parteneriat cu fundația Noi Orizonturi, partenerii noștri la taberele de vară din ultimii trei ani.

Anul acesta, „Școlile cu sclipici” au adăugat activităților de recreere și câte un atelier de literație – o poveste pe zi.

Obiectivul general al proiectului a fost: asigurarea capacității de scris și citit a subiecților până în clasa a IV-a; implicarea părinților și comunității locale în procesele de învățare realizate pe baza unei analize amănunțite a competențelor de bază ale elevilor participanți.

Cât despre obiectivul specific al proiectului se poate nota realizarea unor activități de vară care vizează cu precădere trei arii de dezvoltare: citit-scris, matematică și științe, abilități de relaționare; promovarea a cinci valori fundamentale: încredere, prietenie, apreciere, curaj și diversitate.

Iată și rezultatele proiectului: activități bazate pe laboratorul de literație și construite în jurul unor povești;prezentarea și completarea JUNALULUI DE VACANȚĂ CU scLIPICI; descoperirea celor 10 sfaturi pentru a avea un jurnal; scriere în jurnal; experimente și estimări de cantități; activițăți de învățare prin cooperare; jocuri de rol; jocuri cu silabe; jocuri care implică utilizarea unor noțiuni de matematică, numărare, măsurare; explorarea emoțiilor; jocuri cu cuvinte; explorarea realității din viața cotidiană cu ochi de „matematician” sau de „om de știință”; jocuri de echipă în aer liber.

Au consemnat Ioan Vlad și Georgeta-Ileana Cizmaș

Partajează această știre

Lasă un răspuns