Direcția de Asistență Socială Deva reamintește Asociațiilor de proprietari din municipiul Deva despre obligativitatea legală de a organiza adunări generale – cel puțin o dată pe an.
Recomandarea vine în contextul în care, în ultimii doi ani, asociațiile s-au aflat în imposibilitatea de a desfășura astfel de întruniri, ca urmare a reglementărilor ce limitau numărul de participanți.
Pe de altă parte, multe dintre asociațiile de proprietari se confruntă, la acest moment, cu diferite probleme care pot fi dezbătute și clarificate doar în cadrul adunării generale – în primul rând, stabilirea bugetului de venituri și cheltuieli, dar și expirarea mandatelor unor persoane din conducerea asociației, demisii ale președinților sau administratorilor asociației ori ale membrilor comitetului executiv, acțiuni în fața instanței de judecată, realizarea de investiții semnificative ca și costuri (ex.: reabilitarea termică a blocurilor de locuințe) etc.
Potrivit Legii asociațiilor de proprietari nr. 196/2018, adunarea generală trebuie să se desfășoare cel puțin o dată pe an – în primul trimestru, iar responsabilitatea convocării acesteia îi revine președintelui asociației de proprietari sau membrilor comitetului executiv. Dacă aceștia nu-și îndeplinesc atribuțiile, adunarea generală poate fi convocată și de 20% din numărul proprietarilor care sunt membri ai asociației.
Procedurile cu privire la convocarea sau reconvocarea adunării generale, precum și la modalitatea de desfășurare a acesteia sunt reglementate în art. 47 și art. 48 din Legea nr. 196/2018, care fac referiri și la condițiile de adoptare a hotărârilor.
IMPORTANT! Toate hotărârile luate în cadrul adunării generale a asociației de proprietari sunt obligatorii pentru toți locatarii – chiar dacă nu au calitatea de membri ai asociației și chiar dacă nu au fost prezenți la întrunirea adunării generale.
În același context, Legea asociațiilor de proprietari prevede sancțiuni în cazul în care președintele asociației și membrii comitetului executiv nu își îndeplinesc atribuțiile ce le revin.
Astfel, neconvocarea adunării generale, conform reglementărilor legale în vigoare, se sancționează cu amendă de la 200 de lei la 1.000 de lei, potrivit art. 102 din lege.
DE REȚINUT! Proprietarii de apartamente și reprezentanții asociațiilor de proprietari pot solicita Direcției de Asistență Socială Deva sprijin, îndrumare sau consiliere cu privire la obligațiile și drepturile ce le revin, potrivit legii, în administrarea proprietății comune, apelând numerele de telefon 0755.878.637 și 0254.218.030 / Tasta 7 (Compartiment Asociații de Proprietari), de luni până joi – între orele 8:00-16:30 sau vineri – între orele 8:00-14:00.
Direcția de Asistență Socială Deva