Cel puțin 70% dintre asociațiile de proprietari din municipiul Deva se confruntă cu problema repartizării diferențelor de consum la apa rece – adică, diferențele care apar între suma citirilor comunicate de proprietari și citirea furnizorului.
Controversele sunt cu atât mai mari cu cât Legea nr. 196/2018 – care reglementează activitatea asociațiilor de proprietari, nu face referiri la ceea ce reprezintă diferența de apă, lăsând la latitudinea adunării generale să hotărască singură cum anume va repartiza această diferență în listele de plată a cheltuielilor comune.
Concret, actul normativ stipulează că „orice alte activități de administrare care nu sunt reglementate prin lege sau prin statutul asociației sunt condiționate de hotărârea adunării generale a asociației de proprietari” (art. 64 alin. 3).
La rândul său, adunarea generală are la dispoziție două modalități prin care poate repartiza diferențele de apă: fie în funcție de numărul de persoane prezente în bloc, în luna respectivă (conform art. 83 alin. 2 din lege), fie în funcție de cantitatea de apă consumată de către fiecare proprietar (conform art. 89).
Oricare dintre variante va fi stabilită de către asociația de proprietari, prin comitetul executiv, aceasta trebuie cuprinsă într-un regulament care va fi dezbătut și adoptat în adunarea generală a asociației, cu acordul majorității proprietarilor din condominiu și care va fi adus la cunoștința tuturor proprietarilor, prin afișare sau prin înmânarea unei copii a acestuia, în termen de 7 zile de la adoptare.
DE REȚINUT! Proprietarii de apartamente și reprezentanții asociațiilor de proprietari pot solicita Direcției de Asistență Socială Deva sprijin, îndrumare sau consiliere privind obligațiile și drepturile ce le revin în administrarea proprietății comune, la numerele de telefon 0755.878.637 și 0254.218.030 / Tasta 7 (Compartiment Asociații de Proprietari), după următorul program: luni – joi, între orele 8:00-16:30 sau vineri, între orele 8:00-14:00.
Direcția de Asistență Socială Deva