Apel gestionat de 112 România, premiat la Gala Europeană 112

STS a primit premiul „AML & Rescue Award” la Gala Europeană 112, pentru preluarea și gestionarea unui apel de urgență venit din partea unui refugiat ucrainean rătăcit în munții din județul Suceava. Specialiștii din țările europene au apreciat modul de implementare a funcționalităților tehnice de localizare avansată care au permis recepționarea informațiilor de tip AML pentru un apel efectuat de pe o cartelă SIM nonUE și în lipsa internetului, precum și faptul că întreaga conversație s-a realizat în limba ucraineană, prin introducerea în conferință a unui operator 112 distant, iar echipajele de intervenție au putut ajunge rapid la persoana aflată în pericol.

La Gala Europeană 112, organizată de către Asociația Europeană a Numărului de Urgență (EENA), în data de 19 aprilie a.c., la Ljubljana în Slovenia, Serviciul de urgență 112 din România a primit unul dintre cele mai importante premii europene din domeniul urgențelor, în urma gestionării impecabile a unui apel la numărul unic de urgență. Funcționalitățile tehnice moderne, adaptările operaționale la contextul crizei refugiaților din Ucraina și profesionalismul personalului de la Serviciul de urgență 112 au plasat România în topul celor mai bune servicii de urgență din Europa.

Ceremonia organizată de EENA s-a bucurat de prezența a sute de specialiști din toate statele europene, dar și de pe alte continente, printre care persoane fizice, organizații implicate în mod special în îmbunătățirea și promovarea Numărului European de Urgență 112, autorități publice responsabile de domeniul urgențelor, organizații internaționale și dezvoltatori de soluții de comunicații de urgență.

Distincția „AML & Rescue Award” reprezintă al șaselea premiu european obținut de STS în cei 19 ani de când numărul unic de urgență 112 a fost implementat în România.

Serviciul de Telecomunicații Speciale se preocupă permanent de implementarea soluțiilor tehnico-operaționale inovative și moderne, care pot îmbunătăți modul în care sunt preluate și gestionate apelurile de urgență la numărul 112.

Informații despre operațiunea de salvare din județul Suceava, premiată la EENA

În luna octombrie a anului trecut, un refugiat ucrainean a intrat în România și s-a rătăcit în zona muntoasă din județul Suceava în întuneric, ploaie și vizibilitate redusă. Panicat de animalele sălbatice din pădure, bărbatul a sunat la 112 unde a transmis că nu poate da indicii despre locul unde se află. Pentru că apelantul nu cunoștea nicio limbă străină, convorbirea a fost preluată de un operator STS distant, care a realizat interviul primar în limba ucraineană și a intermediat întreaga comunicare dintre persoana rătăcită și echipajele de salvatori.

Refugiatul a sunat la 112 de pe un smartphone cu cartelă SIM nonUE și care nu avea acces la internet. Totuși, apelul a fost însoțit de localizarea AML, iar coordonatele au fost transmise în format DataSMS.

Funcționarea în România a localizării AML, în Roaming și în lipsa internetului, a fost posibilă datorită configurărilor tehnice realizate de către STS, cu ajutorul operatorilor de telefonie mobilă și Google, în primăvara anului 2020. În lipsa datelor mobile, în sistemul informatic al 112 se primesc pachetele de date care conțin coordonatele geografice prin SMS

Implementările tehnice ale Sistemului 112 și procedurile operaționale de preluare a apelurilor în limbi străine au condus, în acest caz, la salvarea unei persoane.

Biroul de Presă al STS

Partajează această știre

Lasă un răspuns