ANRE a amendat Hidroelectrica, Electrica, E.ON și ENEL

Companiile Hidroelectrica, Electrica, E.ON și ENEL au fost amendate de către ANRE pentru nerespectarea reglementărilor privind activitatea de furnizare a energiei electrice în contextul liberalizării pieței de energie electrică.

Autoritatea Națională de Reglementare în Energie a anunțat, marți, într-un comunicat, că a amendat cinci furnizori de energie electrică cu o sumă totală de două milioane de lei, în contextul unor nereguli descoperite după liberalizarea pieței.

Având în vedere sesizările primite din partea consumatorilor, ANRE anunță că a demarat și a finalizat acțiunile de control desfășurate la furnizorii de energie electrică.

ANRE a constatat nerespectări ale reglementărilor privind activitatea de furnizare a energiei electrice în contextul liberalizării pieței de energie electrică și a aplicat sancțiuni după cum urmează:

ANRE – amenzi pentru Hidroelectrica, Electrica, E.ON și ENEL

Furnizorul HIDROELECTRICA a fost sancționat cu amenda contravențională în valoare de 410.000 de lei pentru:

  • nerespectarea în totalitate prevederilor legale privind modul de organizare şi funcționare a centrelor de telefonie (call-center);
  • nerespectarea termenului de 15 zile lucrătoare de transmitere a ofertelor privind condițiile de furnizare a energiei electrice pe piața concurențială;
  • nerespectarea termenului de 5 zile de încheiere a contractelor de furnizare a energiei electrice;

Furnizorii ELECTRICA FURNIZARE și E.ON ENERGIE ROMANIA au fost sancționați fiecare cu amendă contravențională în valoare de 400.000 de lei pentru:

  • nerespectarea termenului de 15 zile lucrătoare de transmitere a ofertelor privind condițiile de furnizare a energiei electrice pe piața concurențială;
  • nerespectarea termenului de 5 zile de încheiere a contractelor de furnizare a energiei electrice;

Furnizorii ENEL ENERGIE și ENEL ENERGIE MUNTENIA au primit câte 400.000 de lei pentru nerespectarea termenului de 5 zile de încheiere a contractelor de furnizare a energiei electrice.

Au fost verificate următoarele aspecte:

  • modul de organizare şi funcționare a centrelor de telefonie (call-center);
  • respectarea obligației de a comunica solicitantului, în scris, în termen de maximum 15 zile lucrătoare de la data primirii cererii, a unei oferte privind condițiile de furnizare a energiei electrice pe piața concurențială;
  • respectarea obligației de încheiere a contractului de furnizare a energiei electrice în termen de maximum 5 zile de la data transmiterii de către clientul final a documentelor necesare. / www.alba24.ro
Partajează această știre

Lasă un răspuns