.

Amenzi în valoare de aproape 500 mii lei aplicate de Protecţia Consumatorului în luna septembrie

Comisarii Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor (CJPC) Hunedoara au desfășurat, în cursul lunii septembrie 2022, o serie de controale pentru verificarea modului în care sunt respectate condițiile de transport, depozitare și comercializare de bunuri, dar și prestarea de servicii.

Au fost verificați, în total, peste 150 de operatori economici din diferite domenii de activitate. Controalele au fost efectuate fie în cadrul tematicilor specifice, fie care urmare a unor reclamații primite de la consumatori.

Din cele 154 de acțiuni de control desfășurate, cele mai multe au vizat sectorul serviciilor alimentare și produselor nealimentare.

În ceea ce privește serviciile alimentare, principalele nereguli constatate au fost:

  • Lipsa elementelor de informare-caracterizare;
  • Condiții igienico-sanitare precare în spațiile destinate preparării alimentelor;
  • Produse expirate sau fără etichete;
  • Alimente fără informații privind ingredientele cu potențial alergen
  • Aparatură și vitrine neigienizate corespunzător;
  • Produse cu modificări organoleptice.

În urma acțiunilor de control în sectorul produselor nealimentare, au fost identificate nereguli precum:

  • Lipsa traducerii în limba română pe ambalaj și a cărții tehnice a produsului;
  • Lipsa informațiilor cu privire la taxa de timbru verde;
  • Lipsa elementelor de informare-caracterizare ale produsului cum sunt denumirea importatorului sau țara de origine a produsului.

Au fost aplicate, în total, 146 de sancțiuni contravenționale, dintre care 74 de avertismente și 72 de amenzi în valoare de 468.000 de lei. Comisarii CJPC Hunedoara au dispus fie măsuri de oprire temporară a prestării serviciilor, acolo unde situația a impus acest lucru, fie măsuri de remediere a deficiențelor constatate.

De asemenea, în cursul lunii septembrie, au fost depuse 117 reclamații de către consumatori. Cele mai multe dintre acestea au vizat serviciile prestate de către furnizorii de energie electrică și sectorul produselor nealimentare.

Din totalul petițiilor, 110 au fost rezolvate, majoritatea cu soluționare amiabilă sau favorabilă petenților. Restul reclamațiilor sunt încă în cercetare, încadrându-se în termenul legal de 30 de zile.

Îi sfătuim pe consumatori să fie atenți atunci când achiziționează diverse produse sau servicii. În cazul alimentelor, să citească cu atenție eticheta produsului, să verifice termenul de valabile, calitatea ambalajului – să nu fie deteriorat, precum și ingredientele cu potențial alergen înscrise pe etichetă. De asemenea, în cazul achizițiilor online, consumatorii trebuie să verifice dacă pe site-ul de pe care urmează să achiziționeze produsului sunt menționate datele de identificare ale operatorului economic – adresă, CUI, dar și politica de returnare a produselor. Îi asigurăm pe toți consumatorii că Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor supraveghează permanent piața în scopul apărării drepturilor și intereselor legitime ale acestora”, declară comisarul șef adjunct al CJPC Hunedoara, Daniel Dumitran.

Partajează această știre

Lasă un răspuns

Noutăți
Mica Publicitate