Trenuri mai rapide au început să circule în Grecia. Noile garnituri, numite Pendolino, pot străbate țara de la nord la sud în mai puțin de patru ore. Ruta, de peste 500 de kilometri, face legătura între cele două mari orașe din Grecia: Atena și Salonic.
Prin comparație, trenurile din țara noatră scot un timp dublu pe un traseu similar.
Sunt două garnituri în fiecare zi pe sens, care fac legătura între nordul și sudul Greciei. Cele mai rapide parcurg această distanță, de peste 500 de kilometri, în 3 ore și 55 minute. Timpul ar putea scădea la 3 ore și 15 minute, după ce vor fi instalate și noile sisteme de semnalizare, scrie presa elenă.
În total, acestea au nouă vagoane și o capacitate de transport pentru 600 de pasageri.
Pe o rută similară, trenurile românești parcurg aceeași distanță într-un timp dublu. De exemplu, între București și Cluj sunt aproape 500 de kilometri, iar trenurile parcurg această distanță în aproape 10 ore.
Trenurile ETR470 au fost produse între anii 1993 și 1997, însă câteva dintre ele au fost modernizate la o uzină din Italia, în teste atingând viteze care depășesc 206 kilometri pe oră.
Inițial fuseseră gândite pentru zona Alpilor, pe rute ce legau orașe ca Milano, Zurich și Geneva.
Nu doar garniturile au fost modernizate, ci și căile ferate. Lucrările la principalul coridor feroviar al Greciei au durat aproape două decenii și au costat 1,8 miliarde de euro.
Grecia a reușit să ajungă la aceste cifre în ciuda reliefului care face destul de dificilă construirea de căi ferate. /www.europafm.ro