Începând cu data de 15.07.2019, este funcţională aplicaţia Dosarul electronic la toate instanţele din circumscripţia teritorială a Curţii de Apel Alba Iulia, ce cuprinde judeţele Alba, Sibiu şi Hunedoara.
Dosarul electronic este o aplicaţie informatică care vine în sprijinul persoanelor care au dosare pe rolul instanţelor, avocaţilor acestora inclusiv executorilor, lichidatorilor sau experţilor judiciari şi permite vizualizarea sau descărcarea hotărârilor judecătoreşti şi a altor documente din dosar depuse la instanţă după data de 01.06.2019, de când a început scanarea documentelor la toate instanţele.
Accesarea aplicaţiei se face în mod facil prin intermediul site-ului www.curteadeapelalbaiulia.ro iar pentru autentificare este necesară indicarea prealabilă a adresei de e-mail şi a telefonului mobil, precum şi transmiterea unei cereri de acces la dosarul electronic. Modelul de cerere şi instrucţiuni detaliate cu privire la utilizarea aplicaţiei sunt disponibile pe site-ul Curţii de Apel Alba Iulia, www.curteadeapelalbaiulia.ro.
Principalele avantaje ale utilizării aplicaţiei Dosarul electronic sunt: vizionarea şi descărcarea documentelor din dosar direct de către justiţiabili, în mod simplu şi rapid, fără a mai fi necesară deplasarea acestora la arhiva instanţei sau utilizarea corespondenţei scrise în acest scop; economie de timp pentru părţile din proces şi implicit pentru personalul de la arhiva instanţelor, odată cu scăderea numărului de cereri de eliberare a copiilor după documentele din dosar; reducerea consumului de hârtie şi protejarea planetei.
Aplicaţia Dosarul electronic este implementată la Curtea de Apel Alba Iulia cu sprijinul specialiştilor I.T. de la Tribunalul Arad şi cu acordul Curţii de Apel Timişoara, în cadrul căreia a fost dezvoltată această aplicaţie.