Ediția a treia a concursului #Digitaliada și-a desemnat câștigătorii. Un număr de 224 de materiale digitale educaționale au fost înscrise, în total, în concurs, iar dintre acestea, juriul a selectat 9 câștigatori.
Câștigătorul premiului II la categoria „Proiecte didactice” este Dan Matei, profesor de istorie și geografie la Școală Gimnazială Pui, județul Hunedoara, cu proiectul didactic în limba engleză „Globalization, National and European Identity”.
Materialul reprezintă un scenariu didactic menit să familiarizeze elevii cu fenomene, precum globalizarea, identitatea națională și europeană, diversitatea culturală. A căutat constant diferite platforme educaționale, iar în anul 2017 a descoperit platforma Digitaliada.
“Digitaliada pune la dispoziția cadrelor didactice o serie de materiale digitale educaționale realizate de profesori și de alți autori. Am folosit o parte din aceste resurse digitale în realizarea unor scenarii didactice, am și participat la ultimele două ediții ale concursului Digitaliada, iar anul acesta am și câștigat”, a declarat Dan Matei.
De altfel, județul Hunedoara a dat în fiecare an un câștigător la concursul #Digitaliada. În edițiile anterioare, Didina Botgros, învățătoare din orașul Aninoasa, a câștigat de fiecare dată premiul II la categoria Proiecte didactice, în prima ediție cu materialul “Universul”, iar în a doua ediție cu materialul “Orizontul local Aninoasa”. Anul trecut, la aflarea veștii că a câștigat, mărturisea: „Principala motivație de a participa la acest concurs o reprezintă dorința de a-mi prezenta munca și experiența didactică. Digitaliada mi-a dat încredere că ceea ce fac la clasă este în beneficiul elevilor mei, că proiectele mele aplicate în activitățile formale și nonformale aduc un plus valoare procesului didactic actual”.
#Digitaliada este un concurs care încurajează crearea de materiale digitale cu conținut original și open source, utile procesului de învățare. Câștigătorii primesc echipamente digitale performante, astfel încât să-și susțină în continuare munca de dezvoltare și creare de conținut educațional digital.