A rămas fără bani în urma unei înșelăciuni pe o rețea de socializare

 Polițiștii fac cercetări într-un caz în care un tânăr de 24 de ani, din municipiul Deva, a rămas fără bani în urma unei înșelăciuni în mediul online.

Bărbatul susține că ar fi fost contactat, în urmă cu trei zile, pe o rețea de socializare, de utilizatorul unui cont în mediul online, despre care știa că ar aparține vecinului său. Utilizatorul contului respectiv i-ar fi solicitat să depună 2.000 de lei într-un cont bancar. După ce a virat 1.500 lei în contul indicat, tânărul s-ar fi dus, în ziua următoare, să ceară vecinului să-i restituie banii împrumutați. Vecinul l-a înștiințat că el nu i-a cerut niciun ban și că i-a fost spart contul de utilizator de pe o rețea de socializare. Verificările continuă sub aspectul săvârșirii infracțiunii de înșelăciune.

              Polițiștii oferă o serie de recomandări pentru a preveni înșelăciunile în mediul online:

  • Nu divulgați date personale, cum ar fi CNP, numărul de cont bancar sau parole, pe site-uri nesecurizate sau în conversații cu persoane necunoscute.
  • Folosiți soluții antivirus actualizate și firewall-uri pentru a proteja dispozitivele împotriva atacurilor cibernetice.
  • Utilizați parole puternice și diferite pentru fiecare cont online. Activați autentificarea în doi pași pentru conturile importante.
  • Evitați să faceți tranzacții pe site-uri nesigure. Asigurați-vă că adresa URL a paginii începe cu „https://”, ceea ce indică o conexiune securizată.
  • Fiți precaut atunci când faceți tranzacții bancare unor persoane necunoscute.

          •        Monitorizați constant conturile bancare și alertați banca în cazul unor tranzacții suspecte

Partajează această știre

Lasă un răspuns