.

Fabius Kiszely (manager Activitatea Goscom Orăştie): Încercăm să menţinem tarifele la un nivel suportabil pentru cetăţeni

Compania regională de apă “Activitatea Goscom” Orăştie este una dintre societăţile specializate pe distribuţia de apă şi pe servicii de canalizare. Nu mai putem concepe o societate modernă fără aceste servicii, care definesc modul de viaţă al omului secolului XXI.

Menţinerea infrastructurii de apă-canal în condiţii optime de funcţionare impune responsabilităţi mari şi o strategie coerentă bazată pe un efort investiţional, pe măsură. Pe aceste teme am purtat, zilele trecute, un interesant dialog cu managerul companiei, Fabius Kiszely.

Accent Media: Dle Kiszely, pentru început vă rugăm să ne prezentaţi câteva elemente care definesc activitatea societăţii Activitatea GOSCOM Orăştie.

Fabius Kiszely (manager) : Am încheiat anul 2023 cu rezultate bune. Am reuşit să facem în aşa fel încât compania de apă să asigure un nivel ridicat al servicilor pe care le prestăm către populatie. Am reuşit, totodată, să facem în aşa fel încât tarifele să le menţinem la un nivel de suportabilitate pentru cetățeni. Aș putea spune că tariful de la Orășie este chiar un tarif social, dacă e să facem o comparație cu ce se întâmplă la ceilalți operatori regionali din România. Totodată, am luat măsuri pentru eficientizarea activității.

AM: Pentru că aţi vorbit despre anul 2023, care este rezultatul financiar al acestuia?

FK : Din aceste motive putem spune că am încheiat anul cu profit, cu niște rezultate financiare remarcabile. Ne-am realizat toți indicatorii asumați. Suntem pregătiți pentru a dezvolta investiții proprii, în ceea ce înseamnă dotarea cu un instrumentar de calitate, cu sisteme de monitorizare și control pe diverse zone din aria de delegare. Suntem destul de asumați în ceea ce privește implementarea tehnologiilor noi.

AM: Cum colaboraţi cu autorităţile locale din zona de competenţă a GOSCOM?

FK: Avem o colaborare foarte bună cu unitățile administrativ- teritoriale din aria de delegare: Orăştie, Turdaş, Rapolt, Martineşti, Orăştioara de Sus şi Beriu. Noi avem în jur de 33.000 de utilizatori, deci ar veni, dacă ar fi să estimăm, undeva la 10.000 -15.000 de gospodării din zonă.

AM: Se discută foarte mult despre fonduri pentru investiţii. Cele mai multe dintre aceste sume vin din partea Uniunii Europene. Vedeţi şi alte oportunităţi de finanţare?

FK : Problema este de felul următor. Oricum am încerca să ieşim din paradigma investițională, până la urmă este foarte clar că sistemul de apă din zona Orăștiei are nevoie de investiții. Din acest motiv, sprijinim unitățile administrative- teritoriale să dezvolte investiții pentru dezvoltarea sistemului apă și canalizare.

Este nevoie de o infrastructură modernă, care să răspundă cerințelor actuale. Cred că în acest efort comun vom fi, până la urmă, câştigători toţi, în sensul ca unităţile administrativ-teritoriale vor beneficia de o infrastructură bine pusă la punct, iar operatorul regional GOSCOM își va putea desfășura activitatea de furnizare de servicii apă și canal în condiții optime de rentabilitate și de eficiență.

Sunt foarte utile proiectele pe fonduri europene, am învățat lucrul acesta, dar eu vă întreb în felul următor: Ce facem cu resursa românească? Pentru că sunt fonduri semnificative românești din bugetul consolidat sau din bugetele dedicate, care trebuiesc, până la urmă, folosite. Noi ne-am axat pe această direcție.

AM: Care ar fi sursele de finanţare pe care le vedeţi, la acest moment?

La ora aceasta, pentru aria de delegare a societăţii Activitatea GOSCOM, identific trei surse importante, și anume: fondurile din bugetul consolidat, fondurile care înseamnă, inclusiv Administrația Fondului de Mediu, şi Programul Național de Dezvoltare Locală. De asemenea, ne gândim foarte serios la bugetele proprie ale primăriilor, deoarece unele dintre consiliile locale și-au prins sume significative pentru investiţii în acest sens. De asemenea, nu este de neglijat fondul propriu de dezvoltare al Asociației de Dezvoltare Intercomunitară, care cuprinde toate UAT-urile, pe care îl folosim pentru obiectivele pe care le-am enumerat anterior.

AM: Dle Kiszely, vă mulţumim pentru aceste informaţii şi permiteţi-ne să vă dorim un an 2024 foarte bun, în beneficiul companiei pe care o conduceţi şi a utilizatorilor serviciilor de apă şi canalizare pe care le oferiţi cetăţenilor.

Partajează această știre

Lasă un răspuns

Noutăți
Mica Publicitate